Inlägg från: nollåtta |Visa alla inlägg
  • nollåtta

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Jag betalade ingenting när jag bodde hemma, flyttade hemifrån när jag var 20 år dock.

• nollåtta
    Erase skrev 2010-05-05 22:14:28 följande:
    Hahahaaaaaaaaaaaa men det där låter ju som att dina föräldrar utnyttjade dig som barnarbetare, om man ska tolka det i dina ögon ?? Å ingen veckopeng ? Å så fick ni köpa era egna kläder ? Låter ju faktiskt som att du fortfarande bor hemma ... Vårt hem är lika mycket vår dotters, men hon är vuxen och får sådeles vara med och dela på såväl hem och sysslor som omkostnader. Du svarade aldrig på min fråga om vart DU tycker att gränsen går för hur länge man har "rätt" att leva på sina föräldrar ? Är det ens eget samvete som ska avgöra det, som VUXET barn ?
     Du verkar inte speciellt mogen i dina resonemang. Hur gammal är du egentligen?
  • nollåtta
    Erase skrev 2010-05-05 22:23:34 följande:
    VAD är det som är omoget ?  Att jag citerar ett idiotiskt inlägg eller att jag undrar hur länge man har "rätt" att kräva att få leva på sina föräldrar ? Ifrågasätt åldern på Vik hädan och dd2 istället.... Fler än jag som reagerar på deras resonemang !
    Jag talar om hur du uttrycker dig. Punkter, fet stil och massa härskartekniker gör att det blir svårare att ta dig seriöst, därav min kommentar.
  • nollåtta
    Nej, jag känner verkligen inte att mina föräldrar utnyttjart mig som barnarbetskraft. Jag tycker det är självklart att barnen ska hjälpa till med hushållsarbete. Men du hävdade att jag är bortskämd och jag förklarade att så är fallet ej.

Jag har inte bott hemma sedan jag var 20. Och det är flera år sedan. Och vet du vad? TROTS att jag aldrig behövde betala hyra till mina föräldrar, för att få bo i VÅRT gemensamma hem, så klarar jag utmärkt av  att sköta min egen ekonomi och ta ansvar för mig själv.
  • nollåtta

Jag skulle alltså gilla Vik hädans inlägg.

• nollåtta
    Viccy skrev 2010-05-05 23:48:40 följande:
    //Hahaa en del av er ( ja de flesta) är bara för sköna ! Jag VET ju vilka som har helt snedvriden inställning till ekonomi här och vilka som har det faktiska livet för ögonen. Den här diskussionen kan fortsätta till död-dagar..( Men just det, vem sjutton ska försörja mina åldriga barn då, när jag dör ? ) Tror jag ska starta en omröstningstråd i detta ämne ; försörja vuxna barn hela livet eller inte ? Undrar vilken röst som vinner...// Ja, man kan ju undra  
     Men din dotter går ju socialbridrag, är det något att eftersträva istället?
  • nollåtta

Och så kanske andra familjer resonerar också gällande samma ämne. Man kanske inte vill att ens barn ska betala hemma, av olika skäl.

Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?