• Plärtan

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Jag och min 1-åring hyr ett rum av mina föräldrar för 2000 kr. Matkostnad har vi löst så att jag betalar 1000 kr + att jag står för lunchen varje dag. Fast då ingår inte maten jag köper till min son (gröt, frukt, barnmat osv). Naturligtvis betalar jag mina och sonens  kläder/hygienartiklar för egna pengar.

Hushållsarbete gör jag ganska mycket eftersom jag är föräldrarledig. Tvätt, disk, matlagning delar vi upp jämt mellan de vuxna i hushållet.

Jag tycker inte din dotter bara ska "hjälpa till" i hushållet, utan faktiskt göra lika mycket som hon hade gjort i en egen lägenhet. Hon är ju trots allt vuxen!

• Plärtan
    dd2 skrev 2010-05-05 20:26:25 följande:
    Era ungar måste vara tjocka som äter för 1500kr/månad. Alternativ att ni som föräldrar är tjocka, matvrak snyltare och utnyttjar era barns situation.   Herregud, skaffa inte barn om ni inte kan försörja det. Varför skulle det vara större eller ens frågan om skillnader på en omyndig 17 åring och en 20 åring för det bor hemma?!   Herregud!! Dubbelmoral är det svårt att bli klok på! Irriterande dessutom :)
    Skillnaden på en 17-åring och en 20-åring är att 17-åringen kan man få studiebidrag/bostadsbidrag/flerbanrstillägg för. Man ska väl inte låta bli att skaffa barn för att man inte tänkt försörja dem livet ut? Är man 20 är man vuxen, och har man inkomst är det väl klart att man ska betala för sig även om man bor hemma.
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?