Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Jag tycker du ska ta betalt, så det svider lite, för då får den vuxna dottern lite eld i baken att titta på alternativa boenden.
    1500:- låter på tok för lite.
    Själv flyttade jag hemmifrån vid 16 års ålder. Jag jobbade extra och de var inne på att jag skulle betala 2000:- hemma. Detta var för 27 år sen!! Så det borde vara dyrare nu att bo hemma.
    Det är inte klokt att barnen bor hemma så länge nuförtiden!!! Men jag har ju hört att det är så.
    (Ja, jag vet att jag flyttade hemmifrån lite väl tidigt. Men först var jag inackorderad hos släktingar och sånt och då fick ju de bidrag för mig.) Sen studerade jag och sånt. Då bodde jag kombinerat inneboende i andrahand.
    De pratar om att det är så omöjligt för ungdomar med boenden, men är det verkligen det, även med andrahand och inneboenden?
    De blir ju aldrig vuxna om de är mambos hela livet!

• Suck och suck

Jag är SÅ himla glad över att jag blev självständig tidigt, även om 16 år var lite väl tidigt. För mig har det bara varit en styrka!
    Tycker synd om unga, som är mambos så länge. Vad kommer det leda till???
    Men jag vill ju naturligtvis inte att min dotter ska flytta så tidigt som 16 år men jag tror att även jag är drabbad av trygghetsnarkomanins Sverige.
    Vad kommer det bli av dessa OTROLIGT omhuldade barn och ungdomar idag? De kommer ju aldrig bli vuxna.

• Suck och suck

Ska du ta 3500:- i månaden nu ts, när du fick länken? Du ser. Du ligger alldeles för lågt, och du ser vad rådgivarna säger att det är viktigt att du tar betalt!
    Gör det nu, föräldrar som resonerar på annat sätt gör verkligen barnen en björntjänst och hur kan man inte vilja sitt barn sitt bästa.
    Din dotter borde ha flyttat tidigare. Du har redan gjort henne en björntjänst genom att inte ta tillräckligt betalt hemma.
    Men alla gånger, finns inget alternativ, du SKA ta mer betalt nu!

• Suck och suck

Jag tycker verkligen synd om de bortskämda barnen som inte får lära sig att bli självständiga tidigt!
    Bry dig inte om att argumentera med konstiga typer som har en sån bakvänd inställning ts.
    Barn BLIR verkligen "bakom flötet" med såna föräldrar. Det är bara att titta på "Roger" i "Bonde söker fru"!

• Suck och suck

Många av de där bönderna har ju ett skrämmande osjälvständigt förhållande till sina föräldrar. ALLTSÅ såna ungdomar är inte attraktiva på relationsmarknaden heller.

• Suck och suck
    Volatile skrev 2010-05-05 23:37:11 följande:
    Du tar upp trygghetsnaromanins Sverige men när man tänker efter hur kan någon överleva alls utan trygghet, hur är det ens möjligt. Jag tror det som sker är att människor speciellt unga människor inte längre är hoppfulla eller förväntar sig bra stöd från samhället utan man har börjat värdera familjen och hem på ett annat sätt i dag. Det handlar inte om något annat än överlevnad i ett samhälle där det är svårt med jobb därmed bostad för unga människor. Allt kommer sent i livet nu för tiden för att det så samhället ser ut om man inte nu har rätta kontakter, den turen på sin sida.
    Det kan du ha rätt i, men jag tycker ändå synd om de unga och är orolig för hur det blir med dessa mambos. Det är en nackdel att de blir självständiga så sent i livet.
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?