Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

JAg tycker det är rimligt med 1500 kronor under förutsättning att hon då står för sina egna kläder, nöjen, fickpengar, hygienprodukter etc. Självklart skulle det vara mycket dyrare för henne att bo i eget hushåll, men man får ju ta det lite gradvis. Gör upp en plan om att öka kostnaden gradvis.

• Queenie70
    Suck och suck skrev 2010-05-05 23:33:32 följande:
    Jag tycker verkligen synd om de bortskämda barnen som inte får lära sig att bli självständiga tidigt!Bry dig inte om att argumentera med konstiga typer som har en sån bakvänd inställning ts.Barn BLIR verkligen "bakom flötet" med såna föräldrar. Det är bara att titta på "Roger" i "Bonde söker fru"!
    Fast självständighet och ansvarstagande är en process tänker jag. Inget som bara sker över en natt när man fyller 18 eller 20. Ungar nuförtiden blir ju vuxna senare än förr i tiden vad det gäller såna saker.....Jag tror inte man fuckar up nån för livet för att man ställer lite snällare krav till en början för att sedan utöka dem. Och i dessa tider vet vi ju alla att det inte är lätt att hitta jobb heller så då kanske man får ha extra överseende under en period. Man kan ju ställa andra krav än just penningmässiga också. JAg skulle nog ha svårt att kräva hyra av en 20 åring. Däremot matkostnader, och att han fick dela ansvaret hemme för städning, tvätt..stå för matlagning till hela familjen ett par ggr i veckan etc.
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?