Carlhammar skrev 2010-05-05 19:26:08 följande:
Alltså, jag tycker att när man jämför mellan att bo hemma hos sina föräldrar och få allt serverat, om än mot en avgift, och att bo i egen lägenhet så ska det andra alternativet locka mer. Så att man vill ta steget och bli en vuxen självständig människa. Det behöver man och man mår bra av att se att man klarar sig själv.
Då tycker vi olika

Jag hoppas mina barn bor hema länge och spar en massa pengar, åker på roliga resor m.m för även om de har bra utbildningar och kommer att tjäna bra med pengar, så kommer de aldrig kuna göra så mycket som de kan om de bor hemma.
Jag tror också att barn/halv vuxna mår bra av att klara sig själva, men det kan de göra även om de bor hemma det ena behöver inte ute sluta det andra.
Pix Ladin skrev 2010-05-05 19:29:26 följande:
De behöver ju inte få det dåligt bara därför att de inte har sparade pengar. En vuxen människa som ju en 20-åring faktiskt är måste lära sig att leva vuxenliv.
Nä det är klart att de inte behöver få det dåligt, men nog tusan blir livet lättare om man har en del pengar sparade

Sen vet inte jag hur ni behandlar era vuxna barn men mina är vuxna och har en hel del ansvar och måsten, fast att de bor hemma. Tids nog så kommer de att leva själva och vara tvugna att leva ett så kallat vuxen liv, så för mig är det bara bra så länge som de kan bo hemma...själva kommer e att bo resten av sina liv sen.