Erase skrev 2010-05-06 11:57:41 följande:
Mig gör det inget om ni väljer att låta era barn bo gratis resten av livet. Det som gör mig förbannad är alla jäkla påhopp om att man skulle vara en girig, dålig mamma, som vill bli av med sitt barn hemifrån för att man tar betalt av sitt VUXNA barn som bort hemma ! Det HANDLAR inte om det.
du är ingen dålig mamma o om du läste mitt första inlägg sa iaf inte jag det. tvärtom det är bra tycker jag att barn (om man nu kan kalla en 20 åring barn) att de får lära sig att saker o ting kostar.
men jag tycker att man begär en summa efter vad barnet/ungdomen/ young adult tjänar.
Det jag tyckte var vad att du LÄT hård för att du verka tycka det var konstigt att din dotter som 20 åring inte kunde stå helt på egna fötter, så låter TS när jag läser den.
Men vad tjänar din dotter i månaden ungefär? tjänar hon 5000 kr tycker jag du kan begära 2000 kr o då får hon köpa hygien artiklar, kläder, smink, nöjen m.m. själv.
De 2000 kr tycker jag skall vara allt som du väljer att köpa hem till hushållet i matväg, att hon bor där osv.