Inlägg från: Azusephre |Visa alla inlägg
  • Azusephre

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Jag och min sambo bodde hemma hos mina föräldrar ett tag, kanske var för 3 år sedan. Min sambo hade försörjningsstöd och fick ut 4000 allt som allt, min bror som också bodde hemma tjänade mellan 20-25 000 :- efter skatt, jag bodde på folkhögskola under det året vi bodde där, så jag betalade 3500 i hyra + mat dit, både min bror och min sambo var tvungen att betala 3000, det är väl okej om man tjänar 20 000 efter skatt, men tyckte mina föräldrar var något giriga när dom tvingade min pojkvän betala lika mycket då han bara fick ut 4000.

• Azusephre
    ääni skrev 2010-05-06 09:49:54 följande:
    Ja, det var ju lite girigt. Men det var kanske för att din sambo inte är deras barn? Men fick inte din sambo mer än 4000? Ska det täcka boende, mat och allt?
    Ja, eftersom att han var inneboende så skulle det täcka allt. Då fick han 1500 i hyra av soc och resten var normen.
    Men om min dotter skulle ha sin pojkvän boendes hos oss och han fick försörjningsstöd och fick ut 4000 allt som allt, så skulle inte jag kräva 3000 utav honom, utan 1500. Medans om han hade jobb och tjänade bra, ja, då kan man ta 3000. Men då tror jag faktiskt att dom skulle bott i egen lägenhet om han hade haft jobb hehe.
    Det värsta var när vi påpekade detta till morsan så var hennes försvar: det är inte alla som har 1000 :- i fickpengar.
    Vadå fickpengar? Det där skulle han leva på liksom men men, är glad att vi ej bor där längre!
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?