Inlägg från: Movie Freak |Visa alla inlägg
  • Movie Freak

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

jag tycker det beror på hur mkt hon tjänar.

o för pengarna hon betalar skall husrum o mat ingå precis som vanligt innan hon blev 20.

men sedan TS på dig låter det som att det är konstigt med en 20  åring som bor hemma, herre gud idag bor ju banr hemma tills de är färdiga med universitetsstudier.

tycker du verkar rätt hård!

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Movie Freak

alltså när man läser här blir man ta mig fan mörkrädd.

tack gode gud att jag är förälder till mina barn o så fort de blir 18 att jag inte förväntar mig att de helt skall stå på egna ben o få ut 15 tusen i månaden o flytta hemifrån eller försörja mig.

Jag har satt mina barn till världen o förväntar mig att jag o min sambo hjälper dem i resten av deras liv med vad det nu kan vara att vi inte förväntar oss orimligheter eller att så fort de blir myndiga så åker de ut elelr aldrig behöver våran hjälp mer. O som tack kanske de när jag är gamal o grå att de hjälper sin stackrs mamma med att handla eller hänga upp ett par gardiner eller klippa gräsmattan m.m.

sicken jävla inställning vissa har!

• Movie Freak
    Erase skrev 2010-05-06 11:24:24 följande:
    Har du märkt att ditt förra inlägg är borttaget ? Du kanske ska fundera på VARFÖR ?
    o vad tror du det beror på för att jag sa min åsikt...nej utan för att jag bad ngn att ta sig i baken.

stor skillnad o jag visste ju att det inlägget skulle gå bort men skrev det ändå.

för saken är den att jag blev oerhört förbannad över attityden jag fick av ett inlägg som inte på ngt sätt var provocerande.
  • Movie Freak
    Erase skrev 2010-05-06 11:57:41 följande:
    Mig gör det inget om ni väljer att låta era barn bo gratis resten av livet. Det som gör mig förbannad är alla jäkla påhopp om att man skulle vara en girig, dålig mamma, som vill bli av med sitt barn hemifrån för att man tar betalt av sitt VUXNA barn som bort hemma ! Det HANDLAR inte om det.
    du är ingen dålig mamma o om du läste mitt första inlägg sa iaf inte jag det. tvärtom det är bra tycker jag att barn (om man nu kan kalla en 20 åring barn) att de får lära sig att saker o ting kostar.

men jag tycker att man begär en summa efter vad barnet/ungdomen/ young adult tjänar.

Det jag tyckte var vad att du LÄT hård för att du verka tycka det var konstigt att din dotter som 20 åring inte kunde stå helt på egna fötter, så låter TS när jag läser den.

Men vad tjänar din dotter i månaden ungefär? tjänar hon 5000 kr tycker jag du kan begära 2000 kr o då får hon köpa hygien artiklar, kläder, smink, nöjen m.m. själv.

De 2000 kr tycker jag skall vara allt som du väljer att köpa hem till hushållet i matväg, att hon bor där osv.
  • Movie Freak

Det jag reagerar på det är när man går in på räkning för räkning ex. elen eller tv.

Du tittar på mkt tv så nu får du betala tv avgiften.

En sak att man låter en 18-20 åring betala 1500-3000 spänn om de inte har ett "riktigit" jobb med normallön då kan man väl ta 3000-5000 kr.

Men att sitta o räkna efter hur mkt el ens egna barn förbrukar eller där de skall betala 2000 kr + el osv är löjligt.

Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?