Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?
Movie Freak skrev 2010-05-06 11:17:29 följande:
alltså när man läser här blir man ta mig fan mörkrädd. tack gode gud att jag är förälder till mina barn o så fort de blir 18 att jag inte förväntar mig att de helt skall stå på egna ben o få ut 15 tusen i månaden o flytta hemifrån eller försörja mig. Jag har satt mina barn till världen o förväntar mig att jag o min sambo hjälper dem i resten av deras liv med vad det nu kan vara att vi inte förväntar oss orimligheter eller att så fort de blir myndiga så åker de ut elelr aldrig behöver våran hjälp mer. O som tack kanske de när jag är gamal o grå att de hjälper sin stackrs mamma med att handla eller hänga upp ett par gardiner eller klippa gräsmattan m.m. sicken jävla inställning vissa har!Har exakt samma tankebanor...
Vi har satt dom till världen och det är vi som skall ta hand om dom, föräldrar som mjölkar sina barn på pengar eller tycker att dom ska ut ur huset när dom fyllt 18!!?? tycker det är skrämmande.. vad har vi i det svenska samhället för förhållande till vår familj och barn!!
Blev paff då jag antog att Ts dotter inte betalde något eller hjälpte till alls... men du får ju över tusenlappen och hon hjälper till "ibland" vad mer kan man kräva!!!