Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?
Har inte läst så mkt mer än vad ts skrivit..
Fram till att barnen fyllt 18 år så har barnen rätt att bo hemma (kostnadsfritt tror jag). Om barnen studerar så har de rätt att bo hemma tills de fyller 21 år.
Men eftersom din dotter inte verkar studera eller så, så tycker jag inte att det är annat än rätt att hon ska betala för sig. Nu är hon ju visserligen inte så gammal (och jag blir själv 21 i sommar, så jag är ju inte mkt äldre direkt), men det är aldrig fel att få lära sig om ekonomin.
Sen kan det kanske vara skönt för dig att få spara undan lite extra i månaden istället och unna dig själv någonting. Nu vet ju inte jag hur du har det annars da men.. :)
Nu babbla jag iväg väldigt här, men det jag vill säga är att låt dottern få känna på hur det är att blir vuxen, betala hyran och maten själv osv, fast än att hon fortfarande bor hemma. Du älskar henne ju absolut inte mindre för det!
När det gäller vad din dotter ska betala, så försök räkna ut på ett ungefär hur mkt som hon gör av med i månaden (el, vatten, mat och vad det nu kan ingå, och lite hyra) och låt henne sedan betala det.
Ha det så jättebra och lycka till med allt!