• Candra

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Skulle aldrig ta betalt av mina barn, de får gärna bo hemma långt efter 20 om de vill.

• Candra
    Lakino skrev 2010-05-06 12:01:33 följande:
    då gör du dina barn en otjänst,dvs du lär de att INTE ta ansvar utan att du alltid finns där(detta har Dr Phil tagit upp MÅNGA gånger)
    Skitsnack, det kan de lära sig ändå.
    Och snälla du, om du ska argumentera mot mig så får du allt komma med nåt bättre än vad den gubbstrutten sagt
  • Candra
    kokulan skrev 2010-05-06 12:56:29 följande:
    Hur då? Hur ska ett barn lära sig att saker kostar om de aldrig behöver betala för sig?
    Bara för att de inte betalar nån summa till föräldrarna så betyder det väl inte att de får allt gratis? De pengar de får in är det de har att röra sig med. Mobil, smink, godis, egna tjänster som online-spel och vad det nu kan vara, sånt får de stå för själva, men de behöver inte betala nåt för det vi skulle ha betalat även om de inte bodde hemma. Den extra summan det blir för mat o dyl är inte så stor att de ska behöva stå för det.
  • Candra

Spara undan till sig själv? Ska barnet alltså bekosta föräldrarnas nöjen?

• Candra
    Pigeon skrev 2010-05-06 13:11:51 följande:
    Det är bättre om barnen sparar till sig själva tycker jag. Nu har jag fortfarande små barn, men i min bekantskapskrets sparar mer eller mindre andra månatligen till sina barn. DET däremot har vi prioriterat bort för att vi inte har råd, men att låta barnen behålla sin egen inkomst och spara den för att t.ex kunna studera eller slippa topplån på ett framtida hus, tycker jag är en annan sak. Så hemskt mycket dyrare blir det inte att låta ett barn bo kvar hemma. Hyran skulle ju föräldrarna betalat ändå, även om inte barnet bodde där...
    Precis. Fungerade inte att citera, men det var svar till #312.
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?