kalin skrev 2010-05-06 15:17:18 följande:
Javlig konstiga forvantningar folk har pa sina foraldrar. Nar man blir aldre ska man sluta tanka pa sig sjalv och helt och hallet leva for sina barn och barnbarn? Mina foraldrar salde de hus jag och mina syskon vaxt upp i for att kunna ha rad med resor och annat. Saker som dom dommt om hela livet men aldrig haft rad med tidagre. Jag tycker det ar skitbra och jag ar jatteglad att dom antligen unnar det. Har en jattebra relation till mina foraldrar, vi halsar ofta pa varndra trots att vi bor langt ifran varan. Har inga problem med att sova pa en soffan nagra natter om aret, det ar abslout inget som paverkar mina relationen till mina foraldrar . Tycker vore javligt egoistiskt att ens tanka att dom ska dra ner pa sant dom alltid drommt om att gora for att jag sak ha ett rum med en sang att sova i nar jag ar dar nagra natter varje ar.
Jag håller med dig! Hellre att jag sover på soffan hos dom eller tar med mig luftmadrass eller något än att de ska "behöva bo kvar" i ett hus som egentligen är för stort för dom. Nej låt dom sälja det och resa runt eller vad dom nu vill göra.
Tycker det låter konstigt att man säger att man kommer tappa kontakten med sina föräldrar om de inte har ett rum som du kan komma och bo i när du känner för det. Är det så ni mäter kärleken till era föräldrar? Det måste väll ändå betyda massor att bara få träffa dom, även om man kanske får ligga på en luftmadrass ett par nätter.