Inlägg från: Reglementet |Visa alla inlägg
  • Reglementet

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

Det beror ju på, hur mycket personen tjänar, och hur mycket pengarna behövs. Men något ska betalas, tycker jag. Om man inte behöver pengarna, kan man alltid spara dem, och ge tillbaka dem när barnet flyttar hemifrån.

• Reglementet

Är det här ämnet verkligen något att bli upprörd över? En del låter barnen betala, en del gör inte det.

• Reglementet
    Pigeon skrev 2010-05-06 18:11:07 följande:
    Jag njuter mer av att umgås med mina barn - eller för den delen mina syskon och deras barn och mina föräldrar - än att njuta av pengar och frihet. Faktum är att pengar betyder ingenting för mig. Det är ett nödvändigt ont, som man behöver för att få mat och husrum typ. Och frihet, jag tycker det är frihet att åka på en resa hela fmiljen - och gärna med mina syskon och deras barn också. Och varför inte mamam och pappa, ju fler desto roligare! Men jag inser när jag läser här att vår familj och mina föräldrars nog är ganska ovanliga i Sverige. Och jag respekterar att alla är olika, jag skriver bara hur jag resonerar. Jag tror vi får igen det när vi blir gamla och orkeslösa en dag.
    Fast du kanske inte inser det, men pengar betyder väldigt mycket för dig. Om ni inte hade haft pengar, skulle ni inte kunna bo som ni gjorde, kunnat ge era barn mat, kunna åka och hälsa på din familj. Att säga att pengar inte betyder något är ganska naivt.
  • Reglementet
    Pigeon skrev 2010-05-06 20:12:05 följande:
    Som jag skrev - de är ett nödvändigt ont.
    Hur hade du sett att det gick till i världen då? Ni fick allt gratis?
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?