DianaHeart skrev 2010-05-05 23:36:23 följande:
Nu sjönk jag till din nivå. Förstår att du har taggarna utåt då du fått så mycket påhopp! Men ta det lugnt. Har du uppfostrat din dotter så dåligt att hon ska låta dig försörja henne tills hon är 38 år, ja då är något fel. Men jag tror hon lär flytta ut snart då hennes nya hyra kommer kosta ungefär lika mycket som du kräver av henne. Hur mycket kan din dotter tjäna på sitt extra jobb, då hon endast jobbar helger? Då är kanske 1500kr rätt mycket. Men det är du som är hennes förälder så we don't care. Lite av andras åsikter kan du väl tåla? Kan vara av ren bekvämlighet eller kanske pga av någon handikap eller något annat? Men oj så långt tänkte inte du. Men i detta fall finns det andra orsaker. Vad oroar du dig för det? Inte som om du försörjde honom då.
Nu frågade jag om DIN ÅSIKT, hur länge DU anser att man som förälder ska försörja sina vuxna barn ! Hittar du ett boende som inkluderar ALLT ( mat också) för 1500 kr i månaden, ja då är du otrolig ! Det FINNS inte.
Helgjobb betyder inte bara lördag & söndag. Du kanske inte vet att även jul, nyår, påsk osv. kallas för helger ? Nu vet du det. Min dotter har,tro det eller ej, bättre timlön än mig ! Så hon tjänar BRA på sitt extrajobb.
Vet du, jag ska vara sådär äckligt ärlig, jag skiter fullkomligt i varför du och din bror bodde hemma så länge ! Jag "oroar" mig inte , än mindre bryr mig.
Din åsikt i min fråga är betydelselös, bara väldigt irriterande.