• WickedyWitch

Jag drömmer om att bli lämnad - varje natt!

Hej!

Jag hoppas på att kunna finna ett svar här.

Det är så att jag var tillsammans med en kille i två år, som behandlade mig riktigt illa.
    Jag var aldrig bra nog, hur jag än vände vred på allting, och jag var allmänt rädd för honom. Han tryckte ner mig varje dag. Kallade mig hemska öknamn, hånade mig när jag grät, var nonchalant, okänslig. Han använde aldrig fysisk våld, men var nära på ibland, men psykisk våld använde han sig av varje dag. Han var även aldrig trogen och jag gick alltid runt och undrade, väntade, och nekade i princip för mig själv att han var just otrogen. Jag tog mig dock ur det en dag och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

NU har jag träffar en underbar kille, alldeles genom go!
    Men jag har mardrömmar, nästan varje natt. De började i princip samma dag vi inledde ett förhållande.
    Jag drömmer att han bara förändras, blir kall, kaxig & nonchalant mot mig och lämnar mig. Eller att han finner någon annan, eller ja - det slutar alltid med att jag blir lämnad av honom.
    Jag vaknar upp och mår riktigt dåligt.

Jag förstår inte? Detta är ju mardrömmar jag borde lidit av förr? Varför kommer de nu när jag har ett underbart förhållande med en underbar kille?

Och när jag menar varje natt - då menar jag faktiskt varje natt - nästan. Det är galet!

Någon som kan veta vad detta kan betyda?
    Jag har mina funderingar, men det kanske finns något jag kan göra?

/ Sannah

• Svar på tråden Jag drömmer om att bli lämnad - varje natt!
  • rims

jag kan inte svara på ditt inlägg. kan bara säga mina egna funderingar.
    kanske det är så att du är rädd.

jag har med levt i ett förhållande där ja va svartsjuk (och de hade ja rätt av vara med hans beteende)  nu lever ja i ett jätte bra förhållande men ja drömmer att han lämnar mej och att han är otrogen. det är hemskt.. det gör tilloch med ont i kroppen på mej då han går ut utan mej. (detta kallas nog svartsjuka) ändå vet ja att han inte skulle göra nått mot mej.

Så jag antar att ja är så rädd om honom. att ja blivit sårad förut. de sitter i.

det hjälper inte om du pratar med din kille?

• sammajag

Våra drömmar styrs av våra känslor. När jag var i Australien t.ex. så drömde jag hela tiden om att jag hade spindlar och ormar i min säng. Även långt efter resan drömde jag om att det just var ormar och spindlar som gosade i min säng. Detta eftersom jag hatar giftiga djur.

När jag gick på diet så drömde jag ofta att jag skulle hämta bär åt en kvinna så hon kunde göra saft. Bären fanns högst upp på ett berg och av någon anledning försökte jag komma upp dit med ett par rullskriskor på fötterna.

Så din dröm betyder väldigt troligt just det den handlar om, att du är rädd för att förlora honom och få tillbaka det du hade.

Jag borde veta, jag drömmer varje natt och kommer också ihåg alla drömmar som förändras väldigt mkt efter hur jag mår och känner.

• rims

Jag drömmer varje natt ja med och kommer ihåg dom. Inatt drömde ja nått så konstigt jag inte kan tyda.

Jag drömde att ja plussa. Jag va jätte lycklig och skulle berätta de för min sambo som gick i skolan. (han är äldre än mej och går inte skola. Men iaf där träffar ja en kompis som ja så berättar ja för henne att ja ska kontrolltesta mej på MVC, hon berättar att de går inte för dom har stängt på Torsdagar (hur visste ja i drömmen att de va torsdag??)

Efter detta får ja tag på ett test och i testet visas ett L istället. Jag kollar på kartongen och där står det att L står för MA.

Just i drömmen skriker jag ut hela ordet, de MA står för. I vanliga fall. som NU, så vet jag vad de står för, men jag kan inte hela ordet. Knepigt. Vet någon vad detta kan betyda??

• sammajag

Till rims

Det är svårt att säga vad en dröm betyder eftersom 2 personer med samma dröm kan ha helt olika meningar. Men om jag får gissa så betyder det antagligen att du hoppas på barn nu eller i framtiden.

berätta för din sambo som i drömmen går i skolan kan betyda att du är ivrig på att berätta det för honom. I mina drömmar så är jag och de jag drömmer om oftast inte i samma miljö som i verkligheten. Har du tänkt på att när du blir jagad så går allt i slow motion i drömmen? Antagligen samma sak när man drömmer om något bra som man vill fått gjort så snabb spolar man, hoppar över kapitel lr som i detta fall ändrar till en enklare miljö.

Att du visste att det var torsdag är för att din hjärnaktivitet är fortfarande igång under sömnen. Finns inga korta och bra svar men du kan läsa lite om rem sömn och  nrem sömn och de olika stadium.

Det sista förstog jag inte riktigt vad du mena med?:P

Svar på tråden Jag drömmer om att bli lämnad - varje natt!