• kar0liiinan

Vart hittar jag babyskydd till mercedes?

Vart hittar jag babyskydd till mercedes? Man måste ju ha speciell som kopplar ur airbagen..

• Svar på tråden Vart hittar jag babyskydd till mercedes?
  • nenapena

Men varför kan du inte sätta babyskyddet där bak, Det finns inga speciella babyskydd för just Mercedes. Eller om ni måste ha den fram får ni åka till en bilverkstad som kopplar ur airbagen.

• kar0liiinan

Nej man måste ha speciellt just till mercedes för den kopplar ur airbagen, man kan inte göra det på en verkstad.

• Hannathu

Tycker att det låter väldigt osäkert att ett babyskydd ska fungera som avstängning till airbagen.
    Normalt sett gör man ju det på verkstaden och ofta plockar de bort sprängladdningen så att det inte sker olyckor (om tex barnstolen skulle rubbas vid en krock)

Men eftersom det är original för merca så måste de gå att köpa hos bilens återförsäljare.  De finns ju med i tillbehörskatalogerna till bilarna

• rednose

har du en ny merca kan du säkert koppla ur airbagen själv med nyckel. På äldre bilar måste det göras på verkstad.

däremot rekomenderas inte babyskydd i framsätet på nån bil utan i baksätet.
  • Cecci78

Mercedes stolar har speciella transpondrar som ska koppla ut airbagen. Vet inte alls hur det är testat men det måste det ju såklart vara. Jag hade inte litat på en sådan lösning, verkar alldeles för osäkert tycker jag. Jag hade satt barnet i baksätet och köpt en sådan där backspegel som man kan se barnet med.

• rednose

Sen borde väl din närmste mercedeshandlare sälja babyskydd eller? konstigt annars.

Svar på tråden Vart hittar jag babyskydd till mercedes?