• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Jag sitter hemma och tittar på bröllopssändningarna, ville åka till stan (bor i Stockholmsnärort) men kände att jag inte skulle orka stå i så många timmar. Men om jag får en bebis i vår så är jag nöjd med att sitta hemma och titta på teven. Min man är och handlar för att vi ska äta lunch och så äter vi nog någon trevlig middag också hemma. Perfekt dag att ligga hemma och ruva på. :)

Jag mår toppen, inte helt som vanligt, lite tröttare och lite spänningar i magen men annars inget. Brösten har svällt upp lite också. Jag tror att man kan få gravidsymptom direkt, problemet är väl att många symptom är lika med de man har inför mensen... Ja... men nu är allt bara graviditet för vi bär ju på befruktade ägg just nu. Åh jag är fortfarande på små moln av lycka över det lilla e:t i magen.

Jag är 26, förresten.

• JaneD

ja mina bröst har blivit stooora och har börjat värka, lite mer än "vanlig" mens. och jag är ganska svullen på kvällarna, ser jättegravid ut, hehe... kritiska dagar över midsommar, jag TROR att det är i helgen någon gång, eller början av nästa vecka som jag ska få mens om jag inte är gravid... försöker att inte tänka på det för då blir jag orolig.

tänker på er också, hela tiden. :)

Trevlig midsommar!!!

• JaneD

Toyota, mina bröst blir bomber inför mens också, men visst hoppas jag. Och du, mensvärk är ett gravidsymptom så länge mensen uteblir. Oroa dig inte, tänk positivt, våga tro! LS, det låter onekligen bra! Då har du ju fina blåsor på G. Jag känner mig verkligen gravid, jag har konstiga och plötsliga matbegär, tycker att saker smakar och luktar annorlunda... Är dock innerligt trött på vaggisarna (och det faktum att de kan ge graviditetssymtom)!

• JaneD

Toyota, mina bröst blir bomber inför mens också, men visst hoppas jag. Och du, mensvärk är ett gravidsymptom så länge mensen uteblir. Oroa dig inte, tänk positivt, våga tro! LS, det låter onekligen bra! Då har du ju fina blåsor på G. Jag känner mig verkligen gravid, jag har konstiga och plötsliga matbegär, tycker att saker smakar och luktar annorlunda... Är dock innerligt trött på vaggisarna (och det faktum att de kan ge graviditetssymtom)!

• JaneD

Jag vet faktikst inte, men jag läste någon stans att det vanligtvis var runt ruvardag, eh, ja vad var den nu då... 13, 14 kanske? Eller 10-12? Men också att den kan bli försenad pga vaggisarna.... (tycker verkligen inte om de små j-vlararna)

När har du TD? Kanske jag har frågat redan...

• JaneD

Men du har ju visst symptom Toyota! trötthet och mensvärk. Jag är också trött, och svullen. Jag har lagt in en graviditet på mig här på FL, men osynlig. Man ska lägga in datum för ÄP som ägglossning och då ser man vilken vecka man är i nu. Det är under vecka 4 man ska få mens enligt den. Jag har BF 7 mars enligt FL. Härligt va? Visualisera vad man vill ha är hemligheten!

• JaneD

Välkommen Pixels! Så du har börjat ruva idag, vad spännande! Jag mådde illa, lite lätt, morse och aldrig har jag varit glad för det, men idag var det ren lycka! Ingen mens än, testdag på torsdag... jag är otroligt hoppfull och längtar verkligen. Freja, testa igen på testdagen det behöver inte vara kört! Stärkande kramar i mängder!

• JaneD

LS, jag märkte inget av den sprutan alls. Loppi, GRATTIS!! Jo vi är i vecka 5 eftersom de 2 första är innan mån faktiskt är gravid. ET gjordes v2+2. Är det inte underbart? Själv har jag känt mindre idag, men helt klart ändå känt av. Jag tror att jag är gravid men väntar till TD. Kram!

• JaneD
    spattanjansson skrev 2010-06-30 16:06:15 följande:
    LS1976: ahh...mer än vad jag fick...jag fick typ bara ett väldigt kort samtal över telefon och sen en a4 sida hemskickad med vad jag skulle göra...jag har nsätan 20 mil till malmö där jag gå så vi åker inte dit om vi inte måste.... Mår du konstigt då när du sprayar...jag tycker mitt humör pendlar ohyggligt plus att jag har en del huvudvärk och lite vallningar...fast det var vättre när jag körde enanton depot!

Jag blir nästan upprörd över hur dålig info (obefintlig?) du fått! Det du känner är vad man kan förvänta sig med sprayen. Du går hormonmässigt in i klimakteriet när du sprayar. Det låter som om allt är som det ska, så sprayar lugnt! Kram
  • JaneD

Vet ni, jag kom på att det ju vore fånigt att gå till läkaren imorgon och inte ha testat sig på den stora testdagen... Jag fick för mig - extremt spontant samtidigt som jag satte mig på toaletten - att göra ett CBtest som jag hade hemma sedan tidigare. På kvällen och allt tänkte jag, men ja det hade ju känts dumt att inte kolla själv innan läkartiden imorgon.

DET BLEV ETT Plus!!!

Självklart är jag lyckligare än få just nu, men samtidigt... jag har verkligen kännt i hela kroppen att jag är gravid, varenda dag och hela tiden. Jag kände det på mig men det är UNDERBART att ha fått det bekräftat. BF 7 mars 2011 enligt FLs gravidverktyg.

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-07-01 08:07:41 följande:
    JaneD: Stort grattis till "plusset".

Imorgon har jag ägguttag kl 08.00. Känns lite pirrigt.
    Det kommer gå så bra, eller nu har du ju redan gjort det så det har säkert gått fint! Jag fick t 7 ägg varav 6 befruktades och 3 var något att ha, så man måste ju inte få jättemånga. Då var min mans spermaprov den dagen dessutom jättedålig (vet inte varför just den dagen) men ändå har vi nu fått plus!

Kram på er
  • JaneD

Jag fick tiden för återbesök vid ET och jag var där, fick lämna ett urinprov som de gett mig rör till (så att det var morgonurinen) och de gjorde ett test på det och ja, efter som det var positivt var det klart efter det. Jag fick en tid för graviditetsUL om två veckor och tills dess ska jag fortsätta med vaggisarna.

Jag tror att de bokar in tid för att prata och planera vidare steg om man får minus och för att säkra svaret (om man tex blöder eller så och tror att man inte är gravid så kollar de med säkerhet).

Så om två veckor ska jag på UL och förhoppningsvis se hjärtat slå! Det kan vara på gränsen till för tidigt sa läkaren, men det var den enda tid de hade närmsta tiden. Många som plussat nu tydligen. :)

• JaneD

Loppi, jag bor söderut. Har funderat på MamaMia på götgatan och så ska det finnas en vid gullmarsplan tror jag som båda ligger lämpligt för mig. Men det funderar jag mer på efter UL.

Toyota, vad ledsen jag blir, men som Loppi säger håll modet uppe och testa igen på TD! Ge inte upp!!!

• JaneD
    LS 1976 skrev 2010-07-02 14:01:52 följande:
    Hej alla. Då var äggen utplockade, det blev 5 stycken. Trist att det inte blev fler men man får vara glad för det lilla. Själva ingreppet gick bra. Det gjorde aningen ont strax efteråt men efter en exxtra värktablett åkte vi hem. Nu blir det till att vila resten av dagen.
    5 kan räcka fint. Nu håller vi tummarna!
  • JaneD
    Lillan15 skrev 2010-07-02 22:06:16 följande:
    I morse kom mensen igång på allvar. Känner mig så trött och orkeslös. Ingen idé att testa 7/7 nu. Får nu avvakta till den 2/8 då kliniken öppnar efter sommarstängningen och boka en ny tid för vidare planering. Nu måste vi börja betala själv oxå. Fick ju bara 1 gratis försök via Umeå. Lycka till nu alla som har plussat denna period.
    Vad tråkigt! Men vad är det du säger? Får ni bara ett försök??? Här får man tre, det har jag hört om många landsting... Är Umeå ensamma om bara ett försök eller är det andra som har så också?
  • JaneD
    Lillan15 skrev 2010-07-04 16:32:20 följande:
    Mitt landsting V-norrland betalar bara 1 IVF försök. Sen måste man betala själva. Har någon hört nått om Falun??? Vi ska köpa 3-pack i höst, så fort som möjligt hoppas jag. Ska ha samtal med läkaren i aug. efter semestern.  
    Tänk på att man inte brukar få tillbaka pengarna på 3paketen!
  • JaneD
    Veritaslux skrev 2010-07-04 10:52:06 följande:

Det skumma är ju också att jag har TD den 11/7 och då har de sommarstängt och jag fick lite blandade besked. Läkaren sade typ, ja, men är du gravid så är du men du kan alltid ringa oss om du har frågor, det är ju alltid folk som jobbar... men på webben står det att det är stängt. Så jag förstår inte. Funderar på att testa onsdag-torsdag och sedan ringa och höra hur de tänkt. Rutinen är ju att man får ett tidigt VUL om man är gravid och jag vill inte vänta en hel månad och vara orolig på semestern...Obestämd

Min klinik har också sommarstängt i juli, men jag ska dit den 14 för UL. De har stängt för "nya" behandlingar men öppet för oss som är i rullning... Så är det säkert hos dig också. Det är även färre läkare och BM som jobbar, men alltid någon.

Ruva lugnt och njut av att vara gravid för det är du ju faktiskt just nu!
  • JaneD

vad ledsen jag blir LS! Hoppas verkligen på att du får lyckas snart!! Håller tummarna för er som ruvar och sprayar!

• JaneD
    kattm skrev 2010-07-22 10:10:55 följande:
    Hej!

Jag har sprayat med Synarela sedan i måndags och är alltså inne på min fjärde dag nu (min första IVF). Har ni fått ont i slemhinnorna i näsan/svalget av att spraya? Jag tycker att det svider en bra stund efter att man sprayat, och idag kände jag t o m av det i öronen. Har ni upplevt samma sak, och blir det i så fall bättre med tiden (eller iaf inte sämre, hittills har det känts lite mer för varje gång)? Har ni fått andra biverkningar? Vallningar och så?

Toyota10, Pixels och LS 1976, hoppas att ni lyckas på nästa försök och att det kommer igång snabbt!
    jag upplevde att det blev bättre, fast man kanske bara vande sig... fick vallningar som bara den och fick migrän vid ett tillfälle, men andra biverkningar minns jag inte att jag hade.  Lycka till!
Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)