Aprilmammor 2010
Läser ofta men e dålig på att skriva
Grattis alla nyblivna mammor
Här är allt OK lite upp och ner i humöret
Någon som vet va det kan vara kliar i brösten? Kan det vara svamp?
Läser ofta men e dålig på att skriva
Grattis alla nyblivna mammor
Här är allt OK lite upp och ner i humöret
Någon som vet va det kan vara kliar i brösten? Kan det vara svamp?
am zandra
Jag har samma dilemma som du
Ebba min första var en mag sovare och henne hade jag stenkoll på... Dom andra tjejerna har man kunnat lagt på rygg eller sidan men Hannes vill inte riktigt ligga på rygg om man inte bullrar upp honom på en högre kudde eller amningskudden så e det mer ok... Annars låter jag honom ligga och sova på magen!
Jag har frågat en barnläkare en gång varför dom rekomenderar sidan eller rygg då var det för att dom "små" barnen eller dom med lägre apagar (för tidigt födda eller barn som har problem från början" oftast inte klarar att bli ihop pressade medans vi som får större barn med bättre apagar klarar lite större påfrestningar
Hoppas du förstod hur jag menade
btw jag läste hannes snitt journal och detta med apagar han fick 10-10-10 vilket inte e så vanligt vid snitt ![]()
Alltså det var så han förklara för mig, sen vet jag ju inte hur det är ![]()
am zandra
*kram till dig* Jag har ju haft några neråt dagar jag med men när jag börjat lagt Hannes på mage har både han och jag varit på bättre humör, dessutom så han jag förklarat för min "tonårsmake" att han får hjälpa till att ta Hannes på kvällen medans jag sover och tro det eller ej men poletten trilla ner på han ![]()
Har du provat minifom? Eller sempers magdroppar? Usch det e svårt när dom får magknip...Tänk på oxå vad du äter med när du även ammar ![]()
Kan ju sitta lite gaser längre upp i tarmarna som gör att han knorrar, rapar han ofta? Kan sitta en rap på tvären...
Ja alltså dom kan ju få knip av att man äter gasiga saker som lök och kål o.s.v
Jag är inte heller så duktig på det här med amning då det e första barnet jag ammat längre än 1 månad ![]()