Inlägg från: Mullinuffan |Visa alla inlägg
  • Mullinuffan

Aprilmammor 2010

Läser ofta men e dålig på att skriva

Grattis alla nyblivna mammor

Här är allt OK lite upp och ner i humöret

Någon som vet va det kan vara kliar i brösten? Kan det vara svamp?

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Mullinuffan

am zandra

Jag har samma dilemma som du Ebba min första var en mag sovare och henne hade jag stenkoll på... Dom andra tjejerna har man kunnat lagt på rygg eller sidan men Hannes vill inte riktigt ligga på rygg om man inte bullrar upp honom på en högre kudde eller amningskudden så e det mer ok... Annars låter jag honom ligga och sova på magen!

Jag har frågat en barnläkare en gång varför dom rekomenderar sidan eller rygg då var det för att dom "små" barnen eller dom med lägre apagar (för tidigt födda eller barn som har problem från början" oftast inte klarar att bli ihop pressade medans vi som får större barn med bättre apagar klarar lite större påfrestningar Hoppas du förstod hur jag menade

btw jag läste hannes snitt journal och detta med apagar han fick 10-10-10 vilket inte e så vanligt vid snitt

• Mullinuffan

Alltså det var så han förklara för mig, sen vet jag ju inte hur det är

• Mullinuffan
    helene306 skrev 2010-05-06 19:06:48 följande:
    Mullinuffan: Amningshjärna totalt Kliar det i brösten kan det vara svamp.
    Men Hannes har inte torsk i munnen, kan jjag fortfarande ha svamp i tuttarna? Och hur får man bort det?

Ang magläge, läkaren som jag prata med sa att man får ju egentligen inte rekomendera det men att på pigga stabila barn så e det ingen fara  men man kan ju bulla upp benen mer under så dom inte ligger plant  och rätt ut Jag tror att dör barnen i psd så är det en mening med det, samma med mf visst jag skulle bli ledsen och allt jag e inte känslokall hoppas ni förstår hur jag menar... jag äger inte ens ensån här babyvaktare heller fast alla säger att man bör ha en jag går på mammakänslan den e mycket bättre många gånger...
  • Mullinuffan
    Annamamma 83 skrev 2010-05-06 19:29:13 följande:
    De har väl inte ens kunnat bevisa VAD psd beror på? Just bara att det är fler som sovit på mage som råkat ut för det?Jag har svårt o tro att just magläget orskar detta, o om några år kommer säkert någon ny grej som e livsfarlig!Mammakänsla är nog alltid de bästa!
    Sant

När jag var liten så sa mamma att hon gav mig lagad mat som hon gjorde själv hon fick sån utskällning av bvc för vi skulle minnsan bara äta burkmat för det var bäst

Mammakänslan e kanon man har nått inbyggt i sgi
    helene306 skrev 2010-05-06 19:27:01 följande:
    Vet inte helt säkert om jag ska vara ärlig. Har du amningsinlägg? Blir de våta av mjölk? Det kan också skapa lite kli/stickningar i brösten.Jag tänker som du ang. psd men jag vågade inte skriva ut det  Jag tror att allt ske av en mening och det är klart att man blir helt förkrossad om något skulle inträffa men psd kan hända även när de sover på rygg så säker är man aldrig. Min syster förlorade sitt andra barn i 8:e månaden och när sorgen lagt sig funderade hon mycket vad som var meningen att låta ett ofött barn dö? Hon sa till mig en gång: "Den enda meningen jag kan finna är att jag ska lära mig att hantera sorg. Fast det var ett jävla grymt sätt att lära sig på." 
    Ja ett jäkla grymt sätt att lära sig sorg, men ibland kommer det nått gott ur det....ja jag använder inlägg använder liberos amningsinlägg finns det något annat bra amningsinlägg?
  • Mullinuffan

am zandra

*kram till dig* Jag har ju haft några neråt dagar jag med men när jag börjat lagt Hannes på mage har både han och jag varit på bättre humör, dessutom så han jag förklarat för min "tonårsmake" att han får hjälpa till att ta Hannes på kvällen medans jag sover och tro det eller ej men poletten trilla ner på han

• Mullinuffan
    Madde01 skrev 2010-05-10 16:11:10 följande:
    Usch, min lille grabb har inte bajsat på hela natte o hela dagen.. Vet inte vad jag ska göra :( Märker hur ont han har, nu har han iof sovit 3timmar.. Så jag hoppas verkligen att han  bajsat när han vaknat..
    ammar du? eller ger du ersättning?

för ammar du kan det gå 1 vecka innan dom bajsar och vid ersättning bör dom bajsa 1 gång per dag...

Ska väga Hannes på ons då e han 1 månad hoppas han vöger 5.4 kilo
  • Mullinuffan
    Madde01 skrev 2010-05-10 17:36:19 följande:
    Jag gör både och ..han brukar bajsa flera ggr per dag, men senaste veckan han har haft det jätte jobbigt..
    Stackarn..

helene ger dig bra råd
  • Mullinuffan

Har du provat minifom? Eller sempers magdroppar? Usch det e svårt när dom får magknip...Tänk på oxå vad du äter med när du även ammar

• Mullinuffan

Kan ju sitta lite gaser längre upp i tarmarna som gör att han knorrar, rapar han ofta? Kan sitta en rap på tvären...

Ja alltså dom kan ju få knip av att man äter gasiga saker som lök och kål o.s.v

Jag är inte heller så duktig på det här med amning då det e första barnet jag ammat längre än 1 månad

Svar på tråden Aprilmammor 2010