• mmo

Studerande singelföräldrar

Ensam på heltid och studerar till Sjuksköterska, har två terminer kvar, arbetar fyra dagar i månaden i äldrevården för att dryga ut kassan lite..

Har tur som har stödjande föräldrar som vabbar när så krävs och som passar när alla tentor ligger på lördagar av någon anledning?! Även när jag är ute på praktik ställer de upp.

Arbetar på sommaren och har då sommardagis men ska i år vara lite föräldraledig för att bara njuta av livet.

Som student fungerar det bra tycker jag, ännu inga omtentor efter fyra terminer=)

• mmo
    nycsthlm skrev 2010-05-06 19:57:20 följande:
     Ja morförädrar är guld värda! Min mamma brukar också ställa upp mkt. Jag tycker det går över förväntningar att studera som ensamstående, ibland har det dock känts stressigt speciellt då man måste vabba och det är grupparbeten. Jag HATAR de där grupparbetena och i min sista klass vägrade jag med motivationen att jag är singelförälder. Det är jobbigt att alltid vara den som de andra i gruppen får anpassa sig efter tidsmässigt. Jag har också 2 terminer kvar. Känns riktigt bra att man börjar se "mållinjen" nu . Hur fungerar det när man blir sjukskjöterska? Hela sista terminen är praktik eller?
    Grupparbeten är pest men vi är rätt många småbarnsföräldrar som läser så vi gör det dagtid och dagistid så än har det inte varit några problem, men jag bävar för termin fem nu när C-uppsatsen ska göras:S Vi får nämligen inte skriva själva..

Mållinjen närmar sig och jag trodde aldrig att det skulle fungera såhär bra som det har gjort. För min skola så är det praktik i varje kurs och just i termin fyra har det varit halva terminen praktik och halva teori och så blir dte tre veckor praktik i termin fem och så nio veckor i termin sex och sedan ska man tydligen kunna stå på egna ben utan att ta död på några patienter=)
  • mmo
     Skönt med många småbarnsföräldrar. I min klass finns det en eller 2 andra föräldrar (mammor), men de kör varannanveckasstuket så varannan vecka råpluggar de. Hur många skriver man C-uppsatsen med? Hooka med en annan småbarnsmamma kanske? SJälv är jag också nervös för masteruppsatsen, jag har ju aldrig skrivit en C-uppsat. I USA var det längsta jag skrev 10 sidor double spaced term papers.
    Man ska vara minst två, max tre och visst kan jag säkert skriva med en annan förälder, om vi nu har samma omvårdnadsintresse dvs för man paras ihop lite efter vad man vill skriva om. Men det kommer lösa sig, alla andra saker har ju gått galant så varför inte detta.. Inför D-uppsatsen kommer jag också vara sjukt nervös, tur att det dröjer innan det är dags för den=)
  • mmo

Jag skrev vöf länge sen i tråden ,tog min examen för ett år sedan och arbetar nu heltid som sjuksköterska i hemsjukvården, tiden går fort:)

Svar på tråden Studerande singelföräldrar