nycsthlm skrev 2010-05-06 19:57:20 följande:
Ja morförädrar är guld värda! Min mamma brukar också ställa upp mkt. Jag tycker det går över förväntningar att studera som ensamstående, ibland har det dock känts stressigt speciellt då man måste vabba och det är grupparbeten. Jag HATAR de där grupparbetena och i min sista klass vägrade jag med motivationen att jag är singelförälder. Det är jobbigt att alltid vara den som de andra i gruppen får anpassa sig efter tidsmässigt. Jag har också 2 terminer kvar. Känns riktigt bra att man börjar se "mållinjen" nu . Hur fungerar det när man blir sjukskjöterska? Hela sista terminen är praktik eller?
Grupparbeten är pest men vi är rätt många småbarnsföräldrar som läser så vi gör det dagtid och dagistid så än har det inte varit några problem, men jag bävar för termin fem nu när C-uppsatsen ska göras:S Vi får nämligen inte skriva själva..
Mållinjen närmar sig och jag trodde aldrig att det skulle fungera såhär bra som det har gjort. För min skola så är det praktik i varje kurs och just i termin fyra har det varit halva terminen praktik och halva teori och så blir dte tre veckor praktik i termin fem och så nio veckor i termin sex och sedan ska man tydligen kunna stå på egna ben utan att ta död på några patienter=)