Studerande singelföräldrar
Hej!
Hej!
nycsthlm; jag velade mellan sociologi och socialantropologi!
vi kanske ses i höst då
men har du familj nära som kan ställa upp? jag skulle nog inte klara mig om inte min mamma bodde i närheten... fast egentligen är det skönt att vara ensam med sonen måstejag säga. vi har blivit ett bra team, han och jag
Hej, hoppar in här med, tror att jag har skrivit i den här tråden tidigare men sen tappat bort den. pluggar på stockholms nu och har en liten son som blir 2 i februari. är singelmamma på heltid och trivs bra! kan ibland ha svårt att hitta på roliga saker att göra med sonen på helgerna nu när kylan kommer, några bra tips?
Vad kul med ännu en SU:are! Vad pluggar du?
Mitt absolut bästa helgtips är Spårvagnsmuseet! Jag har tom lyckats plugga där då det finns mkt som håller min 4 åriga kille sysselsatt (köra tunnelbana, buss eller leka med leksakståg medans jag sitter m bok på stol någon meter bort). Sedan är lokalen så stor så det blir aldrig så där fullpackat med folk om helgerna. Inträde för studenter är dessutom 20 spänn! ![]()
) trivs jätte bra med pluggandet och har fått till bra rutiner med sonen så allt rullar på just nu även om det ibland är lite mycket... vad pluggar du?God jul alla pluggande mammor och pappor!
nysthlm; jobbigt om du inte är nöjd med betyget som du fick. hoppas att du kan komplettera med någonting. det löser sig säkert
Min kurs fortsätter över jul med och vi har pm att skriva och en tenta ganska direkt efter nyår.. full rulle över julen alltså
Sonen går på dagis 9-14 nu under mellandagarna så jag hinner läsa och fixa lite hemma..
Tänkte fråga hur ni andra löser sommaren? rent ekonomiskt alltså, jobbar ni, läser sommarkurser eller sparar ni under året? jag är ju ensamstående på heltid (pappan bor på andra sidan jorden) och det blir svårt att hitta ett jobb med passande dagistider tror jag, har bara jobbat i butiker innan och då blir det ju mycket helger och kvällar. funderar på att ta tillägslån och spara dem pengarna till sommaren. men jag vet inte. knepigt det där...