nycsthlm skrev 2010-08-31 08:50:37 följande:
Har ni mycket föreläsningar på em? Jag har haft turen att sluppit det, och när det skett så har jag pratat med läraren. På min instituation är de otroligt tillmötesgående när man säger att man har barn. Lagom till min första tenta bliv sonen självklart sjuk. Jag stressade ut totalt och försökte skriva klart den på nätterna mellan hans kräkattacker, innan jag gav upp och mailade jag läraren och sa som det var, att tentan skulle bli lite sen. Det var absolut inga problem! Jag som ju är van att plugga i USA, där är det no mercy! De flesta lärare gav en IG om tentan om så ens var 1 min sen! Så var det bara att punga upp med $1000 för att ta om klassen. Inga omtentor där inte! Jag är så glad att systemet i Sverige är annorlunda

.
Jo, det är ju en del sena föreläsningar, dock inte superofta, men har sneglat lite på schemat och självklart lyckas dom eftermiddagarna oftast sammanfalla med att dagis stänger tidigare.
Nu har dagis st'ngt tors och fre, som tur är har jag en pappa som är pensionär och bara bor en timme härifrån.
Sitter just nu och försöker ta mig igenom världens tråkigaste bok och funderar över vad jag har gett mig in på. Försöker trösta mig själv med att det nog bara är för att det var så länge sen jag pluggade, och att det kommer ge sig så småningom..
Härligt att höra att dom har varit så tillmötesgående. Om jag känner min son rätt så kommer sjukdomarna avlösa varandra nu när hösten kommer så får hoppas att mina lärare är lika förstående :)