• takida

Studerande singelföräldrar

På måndag är det äntligen inskrivning på skolan.
    Jar tagit tjänsteledigt för att börja plugga. Känns nervöst men roligt!
    Största orosmomentet är såklart ekonomin... Hur ska det gå när man är själv med barn??
    Men med rätta inställningen att allt går om man vill så lär jag lösa detGlad

• takida
    nycsthlm skrev 2010-08-20 09:22:42 följande:
    Kul! Vad ska du plugga?
    takida skrev 2010-08-19 19:37:42 följande:
    På måndag är det äntligen inskrivning på skolan.
    Jar tagit tjänsteledigt för att börja plugga. Känns nervöst men roligt!
    Största orosmomentet är såklart ekonomin... Hur ska det gå när man är själv med barn??
    Men med rätta inställningen att allt går om man vill så lär jag lösa detGlad
    Ekonomin blir ju lite tightare som student. Men jag tycker ändå det har funkat över förväntan . Vad kommer du plugga?
    Jag ska plugga arbetsvetarprogrammet:)
  • takida
    Ogräset skrev 2010-08-26 10:15:41 följande:
    Är det någon som har koll på hur det är med CSN?
    Om pengarna kommer i förskott eller efterskott.
    Hittar ingen information om det. Och det vore bra att veta om man får pengar i augusti eller ej.
    Pengarna ska komma c:a tio dar efter att man lämnat studieförsäkran
  • takida

Jag tar inte extra lånet ska försöka klara mig ändå.
    Jag får nästan 3000 från facket varje termin för kurslitteratur. Guld värt:)

• takida

På tisdag ska första inlämningsuppgiften vara klar. Jag har sån ångest och vet inte hur jag ska få till det. Ett fyra sidor långt PM och när det kommer till analys tar det helt bom stopp. Har ingen aning vad jag ska skriva. Har såklart sonen denna veckan så på dagarna hinns det inte med nåt och min tankeförmåga så här på kvällskvisten är inte på topp... Hur fasiken ska jag komma igång???? ahhhhhhhhhhh

• takida

Sådär, nu har jag skickat in uppgiften!! Nu är det bara att släppa på den och hoppas på ett gott resultat. Hoppas inte lärarna är så kritiska i bedömningen så här första arbetet. Imon är det dock redovisning av arbetet som gäller. Avskyr att redovisa, att stå längst fram och få ur sig alla ord. Men jag försöker tänka att de andra i klassen bara är småskitar och att jag iaf är äldre och visare än dem:)
    Funderar även om man ska ge sig in i stipendie-djungeln, min syster fick ett stipendium på över tip tusan, det hade minsann inte suttit fel!!

• takida

På min utbildning har vi två kurser per termin, tycker det känns alldeles lagom:) Tror det kommer bli två redovisningar och en tenta per kurs. Inte lika jobbigt om man måste vara hemma och vabba. En annan fördel är jag går på en liten instution vilket gör att man har god kontakt med alla lärare. Har ju bara pluggat en månad än så länge men vilken skillnad mot att jobba mycket mer tid med min lilla prins:) Känns helt super!

• takida

Tja hur gick redovisningen... Jag tog mig i genom den iaf. Fördelen är som sagt att vi kommer ha många redovisningar så då kanske man blir varm i kläderna tillslut. Övning ger färdighet!! Jag har sån ångest över hur jag ska få ihop ekonomin... Antar att alla andra känner igen sig, hur löser ni det ni som vart med ett tag?? Jag sitter med en hyra på 6 tusen i månaden o den äter ju upp alla pengar nästan... Kläder till mig är bara att glömma och jag hoppas att hans pappa ställer upp o betalar lite mer kläder till vår prins..

• takida

Jo jag har en rejält saftig hyra men finns tyvärr inga alternativ där jag bor. Har tänkt att söka bostadsbidrag men det blir inte aktuellt förrens till årsskiftet då jag tjänat för mycke detta året för om jag fattat det rätt så räknar de hur man tjänar på årsbasis. Får se till att även söka lite stipendier. Läste att det var någon här som fått. Vart har du sökt då?

Svar på tråden Studerande singelföräldrar