Hejsan!
Tack för det trevliga mottagandet
Tråkigt nog lyckades jag inte vara så aktiv i tråden, men får väl bättra mig
Är inte inne på FL så ofta märker jag, har inte energi nog till allt, luften gick ur lite efter tentorna. Men nu läser jag "bara" 100% studietakt så det känns ovanligt lugnt och jag lever lite på att det är sista kurserna. Detta firas nu med VAB så jag missar en obligatorisk labb och en viktig genomgång, och ändå känns det bra att vara hemma och mysa med min lilla sjukling 
17 06 07 skrev 2011-03-26 16:41:42 följande
Jag vill så gärna ha en akademisk examen men börjar tvivla lite nu. Kommer jag nånsin få en fot in på arbetslivet eftersom jag är så låst för att jag är ensamstående(på heltid)? Detta måste ju ske INNAN jag tar examen, inte efter. Svamlar jag bara eller är det någon mer som tänkt på detta?
Det där med praktik har jag också funderat lite över nu när man snart är klar. På min utbildning (kemiteknik) så ingår ingen praktik och vi får inte några poäng för det. Dock kan man få göra praktik i form av sommarjobb, men mycket av de möjliga jobben inom kemisk industri är skiftjobb och jag har valt bort det även innan sonen fanns. Har några veckors erfarenhet inom min bransch men all annan arbetslivserfarenhet ligger inom helt andra områden, vilket känns lite sådär. Ska visserligen göra ett examensarbete om jag lyckas hitta nåt, letar för fullt utan framgång.
Extrajobb är inget alternativ här men jobbar alltid på sommaren. Har du inte möjlighet till det, eller väljer du kanske bort det? Tror visserligen inte det är omöjligt att få jobb ändå bara man visar framfötterna!nycsthlm skrev 2011-03-31 10:20:32 följande:
Stackars liten, han kommer nog över det, men du får nog jobba för det
Jag är sån som alltid är tidig, vad det än gäller (avskyr att vara sen, så får oftast vänta på alla andra) men börjar förstå varför alla andra är sena för det är alltid stressigt nu för tiden oavsett hur god tid man tycker sig ha.