• yoshimi

Studerande singelföräldrar

17 06 07: Han brukar somna mellan sju och åtta så förhoppningsvis så kan jag få lite gjort ikväll.

Första dejten gick väldigt fort om man säger så, vi pratade typ två dar och sen så bestämde vi tid för en snabb fika för han skulle åka bort.
    Så det var en kaffe på ett fik i en timme lite drygt (och på den tiden brukar jag hinna döma ut de flesta) men detta kändes riktigt bra. Hittade inga uppenbara "fel" på honom. *haha*
    Sen så hörde han av sig när han kom hem och ville ses men då kunde inte jag och så skulle han åka iväg igen.
    Men nu skall vi då ses på onsdag, samma dag som han kommer hem så jag antar att han verkligen vill träffa mig. :)

Tycker det låter härligt att du inte tänker på nåt annat än honom.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskade Max - vad vore jag utan dig ♥¸.?°´¯) ♥
  • yoshimi

Vad jag har märkt så finns det två typer på dejtingsiterna,
    de överseriösa som vill gifta sig efter första dejten och de som bara vill ligga.

Var finns killarna som bara vill umgås, hitta på roliga saker tillsammans och se vad som händer?

Jag är 28 och dejtar mest killar 30 + just för att dom inte verkar skrämmas av att jag har barn, yngre killar verkar inte förstå innebörden av att man har barn tyvärr...
    Sen är jag inte främmande för fler barn, men inte just nu.

Prickelina: Jag läser också svenska, men på en helt annan nivå iof. Men fokus här ligger mest på litteraturkunskap och det är riktigt kul. Just nu är kurslitteraturen mest barnböcker, så nu läser jag det jag kan för Max.
    Trist med din praktik... Vet att det är samma här, endast sista terminen får man praktisera på gymnasiet OM man har tur...

• yoshimi

17 06 07: Va härligt det låter med dig och killen.
    Underbart när man inte kan hålla sig från att träffas.

Vi skall käka middag "bara",
    börjar bli nervös nu måste jag erkänna.
    Och jag väntar fortfarande på vad som är "fel" på karl. (Måste sluta tänka så.)
    Och vad sjutton ska man ha på sig? :)

• yoshimi

Mycket nöjd med gårdagen.
    Middag på en mysig restaurang, sen film och vin hos honom.
    Jag känner att jag mer och mer försöker övertala mig själv om
    att detta är en bra kille. :)

• yoshimi
    takida skrev 2010-10-10 21:38:27 följande:
    Tjohoo!!
    Kollade på fk vad jag skulle kunna tänkas få i bostadsbidrag, om jag räknat rätt kan jag få 1700kr/mån, de pengarna kommer inte sitta fel:) för visst är det 80% av bidraget o inte lånet?
    Stämmer bra det.
  • yoshimi

Ja karl verkar ju lovande, men jag är ju som er andra grymt misstänksam.
    Vi skulle försöka ses i nästa vecka men vi är väldigt upptagna bägge två så vi får se
    om vi får ihop det.
    Jag vågar inte hoppas på nåt alls, är man konstig eller är man konstig...

• yoshimi

Hej på er, här är det fullt upp.
    Var bortrest hela helgen och lyckades bli toksjuk, så två dagar denna veckan har
    jag fått vara hemma.
    Typiskt nog när jag har praktik och den "får" man inte missa och den vill jag ju inte missa heller.
    Fast det går desto bättre när jag är på plats, fick kommentaren:
    "Kan inte du vara här jämt" av min handledare.

Mannen har jag inte hunnit med att träffa, skulle setts idag men jag är ju som sagt sjuk...

• yoshimi

nycsthlm: Vi är ute på praktik en gång i månaden i snitt, allt från tre dagar till två veckor åt gången.
    Har varit på samma plats sen VT och nu har jag blivit erbjuden att hoppa in som vikarie där också.

• yoshimi

Hej hej, vår termin går också till januari, förhoppningsvis så får man inga jättestora uppgifter att göra så man kan vara liiite ledig i alla fall.

Gjorde sista dagen på min underbara praktikplats igår, behöver inte ta igen de missade dagarna heller för dom tycker att det funkar så bra ändå.

Idag skall jag verkligen skämma bort mig själv, min bästa vän fyller 30 snart så jag och några vänner skall kidnappa henne och spendera natten på spa.
    Skall bli så underbart skönt att få skämma bort sig själv lite!!

Detta med mannen har tyvärr nog runnit ut i sanden, vi har ju aldrig tid att ses...

Välkommen Ladyeliza!

• yoshimi

Grattis nycsthlm!

• yoshimi

Har haft två muntliga examinationer denna veckan och har en hemtenta nästa, kul

att dom lägger allting samtidigt... :-/

Men i helgen skall jag ändå se till att vara leeeeedig och bara mysa med Max, och med nån annan också.

Vi har börjat höras igen, så han kommer över på myskväll imorgon.

• yoshimi

Välkommen Mamman2008!!

Jag är också lärarstudent.

Men historien om ditt dagis låter ju rent hemskt.
    Får man ens bete sig sådär???

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Idag har max studiedag så det blir mys hemma och jag skall försöka plugga lite om det går,
    har hemtentainlämning på onsdag...

Mannen kom inte över till slut i alla fall,
    eller snarare jag avbokade.
    Vilket känns som rätt beslut nu,
    tror dessvärre att han inte är något för mig...

• yoshimi

Här har veckan också gått fort, men inte fick man vara ledig...

Ny kurs nu med, i grammatik denna gången och jag är riktigt peppad. Vi har fått en superbra seminarieledare så det känns nästan bara kul.

Enda invändningen är schemat, flera ggr har vi ett seminarie á 2 timmar på eftermiddagen. Känns onödigt att ens åka in för, men samtidigt är seminarierna så bra att jag inte vill missa dem så det är ju bara att bita ihop.

Takida: Snubblade över en annan tråd du lagt in och insåg att vi inte bor så fasligt långt från varandra.

Samma ö.

• yoshimi
    takida skrev 2010-11-09 19:22:00 följande:
    Trevligt!! Vart på vår härliga ö bor du då?
    Jag bor på Erikberg.
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-09 21:58:58 följande:
    där e de fint!! Är sugen på att bo där men blir för långt från pappan. E grymt sugen på de nya hsb ska bygga med pool på gården!
    Ja dem låter ju helt fantastiska.
    Vi trivs alldeles förträffligt här, lite dyrt som jag sagt innan men det får gå.

När jag och Max pappa bodde ihop så bodde vi ute i Lilleby.
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-10 19:58:25 följande:
    Det är ju där jag bor:)
    Hur länge har du bott där?
    Vi bodde i det nya området precis vid kiosken.
  • yoshimi
    takida skrev 2010-11-10 21:35:24 följande:
    Där bor jag! Vi flyttade hit när de var nybyggda( vi bor i lägenheterna), då har ju vi vart så gott som grannar!
    Världen är allt bra liten ibland.
    Haha! Ja du, vi flyttade in i de allra först husen som blev klara.
    De vita husen med lägenheter.
Svar på tråden Studerande singelföräldrar