• Stealth

OK med en "like" knapp på klamydia.se?

Dessa "like" knappar eller "gilla" knappar från Facebook har nu invaderat Familjeliv.se

Enligt vissa är det horribelt eftersom man av misstag kan råka klicka i en like-knapp och det publiceras då en "Anna gillar OK med en "like" knapp på klamydia.se?" på Facebook.

Skulle du tycka det vore okej om en likadan knapp infördes på tex siten klamydia.se ? Så att man har möjligheten att stoltsera med ett "Anna gillar klamydia" på Facebook?

Är det etiskt riktigt att det underlättas eller ens möjliggörs genom ett enkelt klick att man råkar publicera information av det slaget inför vänner och kanske kollegor och framtida arbetsgivare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med en "like" knapp på klamydia.se?
  • Clobberella

Varför inte på vårdcentralen "lotta karlsson gillar: har du hemmorojder och vill testa en ny medicin?"

Eller Qruiser: "Lotta Karlsson gillar: jag är så gay så jag tror det knappt själv"

Eller sexkontaktsidor: "Lotta karlsson gillar: Ge mig en dominant man som vill piska mig"

Eller porrsidor "Lotta Karlsson gillar..."  japp, där blir jag tvungen att censurera mig själv...

Men det är väl redan så illa det kan bli när jag kan gå in i KR och gillar:

"Pratade med kvinnofridshandläggare, blev själv anmäld!"

"Min sambo "otrogen" mot mig, för ca 2 år sen.."

"Har fått ett skadat barn. Hur ska jag klara av denna sorg och förtvilan?"

"Jag behöver stöd! ev övergrepp mot litet barn"

• Stealth
    Clobberella skrev 2010-05-06 14:39:05 följande:
    Varför inte på vårdcentralen "lotta karlsson gillar: har du hemmorojder och vill testa en ny medicin?"Eller Qruiser: "Lotta Karlsson gillar: jag är så gay så jag tror det knappt själv"Eller sexkontaktsidor: "Lotta karlsson gillar: Ge mig en dominant man som vill piska mig"Eller porrsidor "Lotta Karlsson gillar..."  japp, där blir jag tvungen att censurera mig själv...Men det är väl redan så illa det kan bli när jag kan gå in i KR och gillar:"Pratade med kvinnofridshandläggare, blev själv anmäld!""Min sambo "otrogen" mot mig, för ca 2 år sen..""Har fått ett skadat barn. Hur ska jag klara av denna sorg och förtvilan?""Jag behöver stöd! ev övergrepp mot litet barn"
    Möjligheterna är oändliga!
Svar på tråden OK med en "like" knapp på klamydia.se?