• signea

hur mycket tyg behövs till en bugaboo suflett?

Tänkte ge mig på att sy en suflett till min bugaboo.
    Hur mkt tyg behövs och vilket tyg är bäst att sy med?
    Behövs det några tillbehör utöver tyget?

• Svar på tråden hur mycket tyg behövs till en bugaboo suflett?
  • mamma på vift

Räkna på 1 meter till insidan och 1 meter till utsidan, då har du lite spelrum oxå

Bäst är att ha ett lite kraftigare tyg på antingen in eller ut sida så att suffletten blir lite stabilare och tåligare. Vaxat tyg, markisväv, kraftigare bomullstyg osv.

Annars fungerar alla tyger som inte är stretchiga bra.

Du behöver även kantband och resår.

Lycka till!!!

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift

Köp 4 meter kantband så får du lite över...har för mig att det går åt 3 ½ meter men kan vara bra att ha extra.

Resår behöver du bara till öglorna som du fäster suffletten med på sufflettfästet så kanske 20 cm.

Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • signea
    mamma på vift skrev 2010-05-19 13:02:38 följande:
    Köp 4 meter kantband så får du lite över...har för mig att det går åt 3 ½ meter men kan vara bra att ha extra. Resår behöver du bara till öglorna som du fäster suffletten med på sufflettfästet så kanske 20 cm.
    Detta med att sy verkar knepigt. Tror jag väntar på dig istället ;=)
    hoppas du kommer igång snart.
  • Agnieszka V

Jag har lyckats med att sy en ny suflett själv. Visst var det lite knepigt men det gick ändå. Jag vill sy fler sufletter sen (när min lilla dotter tillåter) så att jag kommer att ha några av dem till salu. Besök gärna pimpmybuggy.blogspot.com/

• Fru Massu

har nu beställt tyg till min suflett, ska bli riktigt intressant o spännande och se hur resultatet blir

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
Svar på tråden hur mycket tyg behövs till en bugaboo suflett?