Hur tidigt kan man ringa på annons??
Hittade en annons på blocket på en vagn jag vill ha. Hur tidigt på morgonen kan man ringa utan att verka helt desperat??
Hittade en annons på blocket på en vagn jag vill ha. Hur tidigt på morgonen kan man ringa utan att verka helt desperat??
puffar
Inte före klockan 10 i alla fall.
Inte före åtta :) och till mig får man inte ringa före nio.
Men om det är väldigt känsligt vilken tid man får ringa eller inte, visst skriver man ut sånt då...?? Tänkte ringa när vi åker till dagis vid 8.20...
Tycker att om man lagt ut en annons får man nästan räkna med att folk ringer tidigt. Men tidigt för mig är runt 9 och innan dess skulle jag inte få för mig att ringa
Inte innan nio iallafall, helst efter tio anser jag om man har lite hyffs.
På helgen hade jag absolut inte ringt före 10. På en vardag hade jag nog inte ringt förrän på eftermiddagen. Men om du VET att du vill ha vagnen, och att du verkligen kommer att köpa den så tycker jag att du kan frångå folkvettet den här gången. Reda pengar brukar göra att folk har lite överseende med obekväma telefontider - i synnerhet om de inte har skrivit ut någon viss tid man inte får ringa.
Man kan ju inte behöva skriva ut i annonsen att folk inte ska ringa vid konstiga tider! Ska man isåfall få stå ut med att nån ringer mitt i natten?
9-21 tycker jag är ok, innan och efter dess hade inte jag vågat ringa.
Kl 8 hade jag ringt..
Om det är ett mobilnr skicka iväg ett sms och säg att du är intresserad av att köpa vagnen och att du ringer efter 10. Då kanske du får svar att det går bra att ringa nu.
Har de inte skrivit någon tid så har du väl inget att rätta dig efter?
Har man en annons ute så tycker jag att efter kl 8 är rimligt och särskillt på barnsaker då de förmodligen har barn själva och är uppe på morgonen.
På helgen så hade jag ringt efter kl 9, men det är jag det. Du kan inte maila och säga att du är intresserad och ringer under dagen annars? Eller sms om det är ett mobilnummer.
Sms:a och fråga.
Runt 8 brukar många ha fullt upp med dagislämningar, att anlända till jobb osv.
Jag skickade ett sms så om hon inte svarar på det ringer jag nog närmare 10. Vill inte verka alltför desperat, då kanske man inte kan pruta... Tack för era tips!