• miracle maker

Bra terrängvagn?

Jag är på jakt efter en extravagn som framförallt ska fungera bra i terräng. Har funderat på en Teutonia Timmy eller en Emmaljunga Scooter. Är det någon som har några värdefulla erfarenheter av dessa att dela med sig av, eller som kanske känner till någon bättre vagn?

Tacksam för alla synpunkter, tips och råd!

• Svar på tråden Bra terrängvagn?
  • Theresexox

Finns bara en, Urban jungle. Kolla deras hemsida, den kommer från Nya zeeland, där det är mycket stenigt, det var en pappa som fick nog för att det inte fanns några vagnar som klarade den terrängen så han började snickra i garaget hemma, så med hjälp av en golfvagn bla så kom den första urban jungle vagnen fram. Och det är han nog glad för idag.. : )

Vi har köpt en UJ då vi bor på landet 3 mil från sthlm, och har massa skog och berg här som man ska kunna promenera runt i samtidigt som jag är mycket i stan då min mamma bor där så den ska fungera på tåg, tunnelbanor och liknande. Känner oss nöjda med vårat köp.. : )

• Zelmilainen

det finns flera som är gjorda för att köras i riktigt terräng (så det finns inte bara en/urban jungle...)

xlander och xadventure crossover (finns att köpa via nätet i sverige) är gjorda för att kunna köras i terräng. båda har stora roterande framhjul som går att låsa om man vill. dock är sitsen endast framåtvänd som hos urban jungle. de har bra fjädring och ska kunna köras i skog och mark.
    sen finns tako jumper (oxå på nätet i sverige) som är som vagnarna ovan, men med vändbar sits.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • cicci85

Skulle oxå tipsa om UJ! Lås hjulet och det funkar utmärkt i skogen bland stock och sten! Svängbart hjul i stan! V väldigt nöjd med den vagnen!

• cicci85

En till fördel med UJ är att den är väldigt lätt, komemr man inte fram på nåt ställe är det lätt att lyfta den. I skogen är det en fördel med ett hjul i fram.

• Hanele

Vi har en Tako Jumper X med riktigt stora luftpumpade däck jag gillar det jätte mkt vi går en hel del på grusväg!

• carola1977

Vi har en Timmy och den gillar jag .

Svar på tråden Bra terrängvagn?