• TriciaN

Måleri experter. hur mycket kan det kosta oss?

Vi ska måla om vår trea vi ska flytta in i på 70 kvm. vi ska måla tak och väggar i rummen. Hur mycket kan det kosta oss ungefär att måla hela lägenheten. Om man handlar liksom ingen billighetsfärg utan beckersfärg. Alla väggar och tak ska ju målas 2 ggr så klart. Hur mycket färg kan vi behöva? Någon som är duktig på sånt.

• Svar på tråden Måleri experter. hur mycket kan det kosta oss?
  • Jezamine

Ring o kolla upp vad färs kostar,samt ta rda på hur mycket siom går åt.Du finner färghandlare på eniro.se

Avstängd tills vidare
  • TriciaN

Joo det vet jag att jag kan! Tänkte bara om här var någon målare som kan veta ungefär hur mycket det kan gå åt och vad priset ligger på vill inte veta hundra lappar. utan typ upp tilll 5000 eller 10000 eller vad :)

• Jezamine

Bseror ju på vad du väljer för färg..finns stora priskillnader

Avstängd tills vidare
  • Pappa G

Tak behöver du sällan måla dubbla gånger om de inte är väldigt dåliga.
    Väggar däremot kan du ju behöva måla flera än två gånger om det är kulörskillnader.

Säg någonstans mellan 5 - 10 000 kr beroende på val av färg.

Och dissa inte färger med bra pris bara på grund av det. Innehållet i färg skiljer inte så mycket. Färg för inomhusmålning har ju heller inga särskilt avancerade krav (som krävs för ex. utomhusbruk).

• TriciaN

MEnade bara att jag köper hellre på beckers än på netto eller öb!
    Sen sämre pris eller bra pris. spelar ingen roll. Men har erfarenhet av dåliga kvalite av dem

• Shea 1

Takfärg är billigt, det kostar er inte så mycket att  måla taken. Väggfärg är lite dyrare.
    Jag köpte nyss en 3 l. hink på Colorama (bruten kulör) 1 l. räcker till 6-8 m2, men man får ju tänka att man får stryka två ggr. Min 3l. hink kostade 420 kr har jag för mej, så om du vill kan du ju räkna på den siffran. Fast det blir ju såklart billigare literpris om du köper en stor hink direkt

Investera i bra penslar och rollrar. Har man dåliga penslar som släpper miljarder strån så blir man vansinning!

Svar på tråden Måleri experter. hur mycket kan det kosta oss?