• punu

AVA klinik i Riga

Hej alla,
    ber om ursäkt i förväg om ni tycker jag kapar tråden lite då ni alla verkar ha hängt med på varandras resor mot en önskad graviditet under en längre tid. Jag vill i a f börja med att tacka er för utan den här tråden för utan era inlägg  hade vi aldrig åkt till AVA-kliniken i Riga!!

Vi kom hem från Riga för ett par dagar sedan och klinikens plan är insättning den 7 jan, förutsatt att de cystor ( godartade) som Dr Violeta hittade gått ner tillräckligt. 

Har två utredningar bakom mig på barnlöshetsmottagningen i Skellefteå. En på början av 2000 och så den andra som avslutades i somras. Första utredningen visade bara (de var inte vidare noggranna på den tiden) att jag hade ägglossning och fick ställa mig i IVF kö om jag ville, detta gjorde jag inte då jag ändå på ngt sätt kände att det dåvarande förhållandet inte var bra. Mötte min man för ett par år sedan, kärlek som blixtrar och dunder och fick direkt berätta att jag nog inte kunde få barn... Efter tillräcklig lång tid ( enligt landstinget) som vi varit ihop fick vi påbörja utredning pånytt. Ägglossning konstaterades ånyo, knaprade ständigt höjda doser av pergotime under 8 månader innan de slutligen tog AMH och det visade på 0,06 och fick diagnos tidigt klimakterium, och så var det plötsligt tvärstopp. Kvalificerade mig inte ens till gruppen barnlösa som fick remiss till äggdontation eftersom klimakteriet var konstaterat. Sorg och åter sorg, sedan ett hastigt giftemål och påbörjandet av den långa och snirkliga vägen mot adoption...

...Men så var ni där och nu har allt vänt på en femöring i o m Rigabesöket, eller rättare sagt vi ser ett ljus i tunneln. 
    Så tack tack igen till er alla!

• punu

Hej

äntligen så verkar det ha fungerat! Gjorde färskförsök den 7 januari på AVA i Riga, två embryos, med minusresultat. Den 22 februari så åkte jag över igen till kliniken och satte in ytterligare två embryos och i söndags plussade jag på hemmatesten.

Igår tog jag mitt första blodprov och imorgon tar jag det andra, det är knappt man vågar andas så nervösa är vi och vi får förmodligen inte resultatet förrän på fredag. Hoppas hoppas!

Svar på tråden AVA klinik i Riga