• Julie1

AVA klinik i Riga

Hej!

Det var ett tag sen jag var här och kollade på era inlägg. Jag har bollat fram och tillbaka ett tag nu och jag skulle vilja ställa några frågor innan vi bestämmer oss. Vårt sista försök var på Linnékliniken där vi fick veta att vi inte hade en chans utan en ÄD. De rekommenderade AVA-kliniken och vi fastnade för Riga.
    För det första vill jag säga att det är svårt för mig att ta ledigt : vi har redan en 10-årig pojke (som inte skulle följa med oss) och det är kämpigt att få ledigt från jobbet. Har några av er sjukskrivit sig isf att ta ledigt?
    Jag läste att några av er lyckades undvika åka till Riga första gången och fick hjälp på ett annat sätt. Kan ni berätta lite mer?
    Går det helt enkellt att bara åka ditt när det blir dags för ÄD? Jag måste lägga till att Linnékliniken sa att de kunde hjälpa oss om vi valde AVA-alternativet.
    När det är dags att åka, hur länge måste man stanna på plats? Går det att styra så att det blir på en helg (som på Linné vad gäller ivf?) eller inte?
    Hur långt innan fick ni ett preliminärt datum? Stämde det i ert fall?
    Hoppas på svar och jag ber om ursäkt om det känns som att ni repeterar det ni redan har skrivit. Jag fick så mycket information att min lilla hjärna säger stopp!
    Hoppas på svar!
    /Svea

Svar på tråden AVA klinik i Riga