• callimero

AVA klinik i Riga

Hej i tråden, jag läser här ofta då vi funderar på ÄD.

Grattis Tea75! Solig

Fru xx, vad säger de om hur manliga faktorn eventuellt kan påverka resultatet? Vi testar nu med donerade spermier i Danmark trots mina gamla ägg för att se om det kan bli någon skillnad. AVA i Riga rådde oss att även använda spermadonator om vi gör ÄD pga grav manlig faktor. Det är ju oerhört svårt att få ett tydligt svar på om spermerna kan vara det som felar eller inte. 

• callimero

Hej i tråden. Hoppas det är ok om jag hoppar in med en fråga:

Har efter lång karriär i IVF-träsket kommit fram till punkten där ÄD är utvägen. Har läst i flertalet trådar och haft kontakt med både Riga, Spanien och Finland (som jag tyvärr ej hinner med pga ålder). Hur tycker ni som har erfarenhet av den ursprungliga AVA-kliniken och nu den "nya" som poppat upp? Känns lite förvirrande minst sagt.

Skickar tumhållning till er alla som kämpar!

• callimero

Tack snälla ni som tog er tid att svara. Jag tycker det är viktigt med embryologernas skicklighet, så av den anledningen kanske man föredrar den gamla kliniken. Halkade också in på reklamen för nya där de erbjuder kostnadfritt möte i Stockholm, kanske ska gå dit för att känna på det hela. Det är en djungel detta. Vi funderar även på att ta donator även för mannens del som är vårt grundproblem till barnlösheten. Och mina gamla ägg numera. Man får hoppas de unga äggen kompenserar för usla spermieresultat men helt säkert är det inte.

Grattis till er som plussat och tummar hålles för er som kämpar vidare! 

• callimero

Pia vilken rekordskörd! Gratulerar! Gjorde de ICSI? Vi har alltid gjort det och de får verkligen leta för att få fram några att använda tilll mina futtiga 2-6 ägg. Han har fått lämna back-up till frys och i land 2 ggr vid samma äggplock då det är så få ideala. Läste någonstans att embryona först delar sig fint men sedan tacklar av vid längre odling där grav manlig faktor finns. Vet ej hur illa det står till med din mans spermier men det verkar uppenbarligen vara ena pigga rackare

• callimero
    Pia700 skrev 2013-05-28 17:04:05 följande:
    Callimero: de testade att frysa men de blev inte bra så bara färska har använts. De kombinerade ICSI o vanliga sättet.
    Då är nog din mans simmare i bättre skick för här har det aldrig varit tal om något annat än ICSI.

• callimero

Är ny i ÄD-svängen och kikar både på Spanska kliniker och Riga. Har läst i ÄD-trådar här på FL sedan ett tag och följt detta med nya resp gamla kliniken. Har förstått många gillat Dr Fodina som startat nya men att embryologerna tex stannat kvar på gamla. Sedan undrar man lite hur de hinner bygga upp en bank av donatorer hos nya.

Vi ska i vilket fall träffa nya när de har konsultation här i Stockholm imorgon för att känna efter. Om någon har erfarenhet av den nya kliniken eller annan feedback vore det intressant att höra.

Tummar för er alla i tråden!

• callimero

Jag var på konsultation hos nya kliniken när de tog emot här i Stockholm igår. Fick ett väldigt seriöst och proffsigt intryck. De erbjuder även hjälp med alla prover och VUL hos en samarbetsgyn här hemma, mot privat taxa dessvärre såklart. Enda negativa jag kan känna är att de är relativt nya och än så länge har ca 50 st äggdonatorer anknutna. Gissar de har fler hos gamla.

Heja alla ruvare och ni som är på g med nya försök. {#emotions_dlg.flower}

• callimero

Li02 - ingen alls. Ca en och en halv månad med nedregleringen och så innan man är på gång på riktigt. Sedan kanske det beror på vilka kriterier man önskar hos donatorn etc.

• callimero

Tyvärr inte BlingBling. Vill man ta alla prover för kvinnan och mannen samt de vul som krävs så kostar det 1000 euro. Per vul glömde jag fråga.

• callimero

annaba, precis det var för rubbet. Jag har betalt 1500:- per vul här hemma när vi gjort försök i Danmark. Skulle gissa medicinerna täcks av högkostmadskortet. De är inte så dyra som vid ivf annars.

Svar på tråden AVA klinik i Riga