• Livia80

AVA klinik i Riga

Ååh det är så sorgligt att läsa att även ni är änglammammor, Rosen76 och Frazze. Min son dog i min mage i grav.vecka 40, föddes stilla hösten 2014. Han kom till på vårt fjärde ÄD-försök, sista ägget vi hade i frysen. Vi är på gång med nya försök och beräknad ET är i augusti. Känner igen längtan efter ett syskon, det första jag sa efter förlossningen var att det här var inte sista gången, jag ska föda ett levande, skrikande syskon. Vi har låtit sorgen ta tid, samtidigt som längtan är otroligt stark. Men längtan övervinner rädslan att bli gravid igen och den ännu större rädslan att inte bli gravid igen.

Många varma kramar till er <3

• Livia80

Hej alla! Är det någon i den här tråden som bor i Norrbotten o kan tipsa om gynekolog eller barnmorska som kan göra VUL? Har pratat med en privat klinik men de hade semester precis när jag skulle behöva kolla slemhinnan inför ET. Utbudet här uppe är inte så stort precis, så alla tips är välkomna <3

• Livia80
    Amberiah skrev 2015-06-30 01:46:26 följande:
    Jag bor i Norrbotten. :) Hade samma bekymmer som dig, ska göra VUL den 14/7, med både Hermelinen och Hassler har semester. Så jag ringde till gyn i Gve och förklarade läget. Så jag är välkommen dit istället. ????
    Vad kul med fler norrbottningar Jag ska dock inte göra ÄD i Riga, men läser tråden då den är en av de aktivare ÄD-trådarna.

Vad får du betala för VUL i Gällivare?
  • Livia80
    Amberiah skrev 2015-08-23 09:53:32 följande:

Frazze, lycka till nu. :)

Själv är jag då så jädrans nedstämd eftersom jag vet att det inte tagit sig. Har en sån stark känsla. Dessutom så blev sonen supersjuk dagen efter insättningen. Man får ju restriktioner att inte lyfta mer än 10 kg (sonen väger 15 och har varit väldigt famnig nu när han varit sjuk, han är 1 år), att inte utsätta sig för förkylda personer och inte bli stressad.

Alla dessa har jag ju "brutit" mot. Så därför är jag så extra nojig att det inte tagit sig.

Bara vet det. Så jäkla trist. Sen är det så himla omständigt att resa till Riga härifrån Pajala. För omförsök alltså. Bara resa dit tar en hel dag.

Vill bara få veta nu... Hoja...

Ååh jobbig känsla! När har du testdag?

Vet du, jag jobbar i Pajala...
Svar på tråden AVA klinik i Riga