• Amberiah

AVA klinik i Riga

Hej allihopa!

Jag och min partner funderar starkt på att åka till AVA-kliniken i Riga för ÄD. Vi kollar på lite olika alternativ. Jag har tusen frågor kring detta. Är det någon som skulle vilja svara mig på lite frågor? Det gäller tillvägagångssätt, kostnader osv. Skicka privat meddelande till mig isf. Vore väldigt tacksam!

Kram

• Amberiah

Åh, så spännande! Nu är vi i startgroparna. De första mailen har skickats mellan oss och Riga. Vi har fått tag i ett privatsjukhus som gärna är vår kontakt i Sverige. De är villiga att skriva ut de medicinerna som jag behöver, samt göra tester och undersökningar. Lyckades även på telefon få veta våra blodgrupper. Så idag mailas det första formuläret iväg. :D Det bara pirrar i hela kroppen!!

• Amberiah

HJÄLP!!! Är det någon som har Provera eller Pergotime?! Vi måste få igång min cykel (som "lägligt" nog spökar just nu). Veronika tyckte det var en bra idé om vi kunde få det utskrivet av någon läkare här. Har försökt med landstinget idag, men det fanns inga tider förrän om fleeeera veckor. Den klinik som ska bli vår samarbetsklinik ligger 55 mil från där jag bor just nu (flyttar om en månad) De vill träffa mig innan de skriver ut mediciner. Känns liiiite väl långt att behöva åka 110 mil för att bara visa upp mig för att få Provera. Jag kommer nämligen behöva göra denna resa för VUL och övriga mediciner om ett par veckor. Men behöver verkligen få igång systemet innan, så vi hinner köra igång med allt som beräknat. Någon?! Hjälp!

• Amberiah

Hallå! Vi har precis varit på VUL, idag ska vi ta procrensprutan enligt vår behandlingsplan. Men en vattencysta på 4,4 x 2,7 cm upptäcktes på vä äggstock. Har mailat in resultatet till kliniken, men inte fått svar än. Är det någon som fått fortsätta behandlingen trots cystor? Eller brukar det skjutas upp? Så himla oroliga. :/

• Amberiah

Hej hej!

Tog procren igår, fick blödning idag!! Enligt kliniken är det ingen fara, de menade även på att jag nu är nedreglerad. Men på en dag? Hänt någon annan?

Hoja... Så orolig att något blir fel.

• Amberiah

Hej hopps! Nästa vecka åker vi till Riga! Nervösa som tusan. Är det någon som kan berätta hur det går till när vi väl är där? Samtal osv? Skriv här eller skicka pm. STORT TACK!

• Amberiah

Nu är vi här i Riga. Mannen lämnade sitt bidrag idag, imorgon ska Veronika smsa och meddela resultatet. Hon var ju helt underbar, rolig och trevlig! På fredag är den stora dagen! Nu är man ju nervös för morgondagen och resultatet. Ikväll blir det att gå ut och äta på Rozengral (medeltida restaurang) och sen mysa på vårt mysiga hotell. Allt är så surrealistiskt. Ofattbart. Om bara några dagar är jag ruvare!!!

• Amberiah

Chikita124, japp. Det är vår första gång. Vi fick sms från Veronika vid lunch idag, vi har femton befruktade ägg. :D Nu längtar vi till fredag. Vi var på marknaden när smset kom. Började gråta. Kramade om ❤ och det känns bara så ofattbart. Är det äntligen dags?! Tummar och tår.. Vi bor på hotel Forums i gamla stan, billigt och mysigt. Prisvärt verkligen! Var ni i Riga flera dagar eller bara över dagen?

Svar på tråden AVA klinik i Riga