• ronon

AVA klinik i Riga

Hej alla, Ny i tråden och ny på Familjeliv men tyvärr inte ny i IVF / ÄD världen. Vi har tidigare gjort mängder av IVF försök i Sverige och nu under senaste året har vi gjort 4 ÄD på IVR Riga som inte har lyckats. Jelena tyckte nu att vi också ska göra ERA test, men jag får inte riktigt svar på mina frågor ifrån henne. Hon skriver att jag ska stimulera med Pergotime / Pregnyl och sedan ta provet efter 7 dagar. Men jag har läst på en annan kliniks sida att när man gör provstimuleringscykeln så ska man göra den på exakt samma sätt som när man stimulerar inför ET. När vi har gjort ET/FET så har jag endast stimulerat med Progynon, alltså ingen ägglossning. Jag förstår inte vad vi då kan få ut av att veta vilken transferdag efter ägglossning som är bäst, som resultatet blir vid Jelenas förslag, när mina försök (ET) görs i cykler utan ägglossning? Eller är det jag som inte förstår vad man får för resultat av ett ERAtest? Vore jättetacksam om någon här kunde förklara för mig!

• ronon

[quote=76032101][quote-nick]Gullregnet skrev 2015-11-22 10:46:20 följande:[/quote-nick]

Hej, nyligen hemkommen från 3:e försöket FET hos AvA Riga och är nervös att det inte skall gå denna gång heller trots top quality embryos alla gånger. Doktorn har nämnt att man ev skulle göra ett ERA test.

Någon som gjort det här på tråden? Hur gick det i sådana fall till och var gjorde ni det?

[/

Håller tummarna för dig Gullregnet!

ERA test verkar vara något som de olika klinikerna i Riga försöker sälja in till många nu, har läst om flera som tillfrågats om det, men jag har inte hört om någon som har gjort det eller om någon som fått lyckat resultat med hjälp av ERA test. Vill också veta mer!

• ronon

[quote=76032101][quote-nick]Gullregnet skrev 2015-11-22 10:46:20 följande:[/quote-nick]

Hej, nyligen hemkommen från 3:e försöket FET hos AvA Riga och är nervös att det inte skall gå denna gång heller trots top quality embryos alla gånger. Doktorn har nämnt att man ev skulle göra ett ERA test.

Någon som gjort det här på tråden? Hur gick det i sådana fall till och var gjorde ni det?]

Hur går det för dig Gullregnet?

• ronon
    PeeWee44 skrev 2015-11-29 18:49:10 följande:

Vi hae bestämt oss för att göra det. Har ett missfall v 5+1 och tre försök också med toppen kvalitet på embryona som inte ens fäste. Sista försöket med stöd av dr Dimitri i Aten. Väntar på mensen och vidare instruktioner om mediciner som ska tas och när. Men vet inte så mycket mer. Återkommer när jag har mer info.

Kramar

Ska ni göra ERAtest? Hoppas det går bra! Ska bli spännande att höra erat resultat.

Tråkigt att det inte lyckades för er senast, trots extra stöd. Hur mycket Prednisolon tyckte dr D att du skulle ta? Dr F i Riga höjde min dos litegrann (från 10-15) på vårat tredje försök, men det hjälpte inte heller.
  • ronon

Hej! Ställ gärna frågan i tråden Vi som planerar äggdonation 2016, den är det lite mer aktivitet i. Jag bor i södra Sverige så jag kan tyvärr inte guida dig, men önskar dig iaf lycka till! Vi går också i Riga.

Hope74 skrev 2016-05-18 20:47:09 följande:

Hej alla

Vi planerar att starta en äggdonation inom kort men vår klinik i Sverige kommer att vara stängd.

Har ni några tips om vart man kan vända sin för hjälp med ultraljuden som ska göras? Vi bor i mellansverige så Mälardalen /Gävle/Karlstad/Västerås/Stockholm -området är väl det jag hoppas på ????

Svar på tråden AVA klinik i Riga