• Lillan15

AVA klinik i Riga

TyckOmMig skrev 2013-07-24 22:52:17 följande:
    Jag tog första hcg värdet på dag 11 och andra på dag 13 som Riga önskade.
    Talar ni engelska med klinikens personal?
     kanske skulle tagit Riga istället, går ju fortare där... 
    Själv går vi på Fertinova i Finland . Väntar på donator, suck vad tiden segar sig fram Äpple

• Lillan15
    chikita124 skrev 2013-08-29 20:59:02 följande:
    Tack alla...en riktig mardröm...suttit på en stubbe i skogen hela kvällen o bra
    gråtit o tittat på inget alls..faktiskt hade jag hellre tagit minus på stickan direkt än
    o behöva uppleva denna dagen..mannen o jag är helt förkrossade jävla skit helvete på
    ren svenska...tycker synd om oss själva ...o vi som har stor stadsfest ihelgen känns liksom inget
    roligt längre... 

Styrkekramar till Er! Lider med er. Det är sant, hellre - på stickan än det du går genom.
    Finner inga ord, ledsen för er skull. 
  • Lillan15
    skade skrev 2014-01-02 06:34:34 följande:
    Jag går på nya kliniken och för mig så var det inte alls problem att få en donator när proceduren med nedreglering mm var klar. Behövde inte vänta på det. Sen beror det nog på om man har väldigt specifika krav, t ex blodgrupp O- som är ovanlig eller att det ska vara någon som är väldigt lik dig. Jag och Gubben är till utseendet väldigt olika så vi hade ett ganska vitt spann i våra kriterier.
    Tack för svar! Vad kostar ÄD i Riga?
  • Lillan15
    skade skrev 2014-01-17 05:41:02 följande:
    Det stämmer bra Lillan, Nya Ava Riga erbjuder gratis konsultation i Stockholm på Lördagar. På Sveavägen. Fick till och med ett VUL, Fodina råkade vara där den dagen.

Läs mer på www.avariga.se.

Lite läskigt här, alla symptom som inte beror på pillren är som bortblåsta bortsett från att det hugger till ibland som bara den (det känns ju inte så bra). Ingen blödning, än i alla fall. Det känns som en hel evighet innan jag får veta hur det ligger till, men man får försöka att inte grubbla.

Grattis Wonder. Och ifall du som jag reagerar på hormonerna med att bli orolig lättare: låt nu inte min oro smitta av sig på dig!. Du ska veta att Fodina faktiskt var lite försiktig i vår prognos, så det är stor skillnad!

Tack för info.!
  • Lillan15
    vårlängtan14 skrev 2014-02-02 14:42:29 följande:
    Förstår att det känns trist Jennie69. Stå på er! Vi måste ha haft jättetur. Vår donator var 25 år och av 14 ägg så blev 13 befruktade och 10 klarade sig vidare och var jättefina på dag 5. Antar att de då var blastocyter? 1 insatt och 9 i frysen.
    Välkommen mjukis13! Jag är också helt ny på tråden. Efter att ha följt den länge och läst tillbaka så bestämde vi oss för att boka ett konsultationsmöte i Sthlm med nya ava Riga. Allt kändes bra så då körde vi på. Vi är jättenöjda med allt! Oavsett hur det här försöket går. Men gamla ava verkar ju vara precis lika bra så det spelar nog ingen roll!
    Är konsultationen på svenska el. engelska? Är det lätt att få en tid? Hur länge får man vänta på donator? Många frågor, vi funderar...
  • Lillan15
    Redan47 skrev 2014-02-03 03:43:29 följande:
    Konsultation på eng - lätt. Vi hade frågor förberedda. Lärt att få tid de är här typ en gång månad . Kolla på hemsida, maila, boka in er. Den är gratis. Min man hade inte besmt sig innan vi var där men efter, du bestämmer dig , tar ev blodprover , gör gyn undersökning när du ändå är där, sedan börjar medicinering efter din kommande mens. Därefter ca 23 dgr är det insättning. Så fort kan det gå!
    Tack!

Vi kör FET i Finland snart. Om det inte går, så bokar vi möte i Stockholm med Riga kliniken, tänkte vi

• Lillan15
    TyckOmMig skrev 2014-03-04 23:04:11 följande:
    Redan47-håller tummarna extra imorgon för dig.

Sissan-hur är det med dig?
    Lust att berätta för mig hur det går till att göra FET har ju hela 13 embryon kvar efter vårt lyckade ET och funderar på att göra FET i september då tvillingarna är lite större.
    Hej!
    Lycka till Redan47! Vi har samma TD.  

Vi har gjort FET nu i Feb. Började med Progynon dag 1 - 18 då gjordes insättningen. Crinone 3 dagar innan FET. Tar nu Progynon, Crinone och Folsyra 1 mg/dag.
    Härligt med twin´s
  • Lillan15
    Redan47 skrev 2014-05-22 08:31:39 följande:
    Fru 84, vad underbart! Var det redan dags för dig? Hur stor var han hur gick det? Jätte kramar på dig- gråt av lycka och hormon spel!
    Det gick inte vägen för henne. Ledsen för hennes skull. Skickar varma styrkekramar till henne nu. Solig
  • Lillan15
    Rosen 76 skrev 2015-06-13 12:43:50 följande:

Hej alla kämpare!
    Tyvärr är jag tillbaka i tråden igen efter att ha förlorat vår prinsessa efter flertalet fel under förlossningen...
    Att vara änglamamma är tufft!! Otroligt tufft men ett syskon ska det bli!!!!

Nytt ÄD ska göras så snart min cykel kommer igång igen. Det blir på samma klinik som tidigare dvs. AvaClinic i Riga.

Jag kommer att köra samma upplägg som när jag blev gravid:
    Prednisonol och Trombyl
    Akupunktur före och efter återföring
    Assisted Hatching
    Embryo Glue
    Nu vet man ju klart inte om det var detta som gjorde mig gravid men det är klart att man tror!!!

Åa nej, så ledsamt att läsa. Styrkekramar till dig kära vän.
    Vad hände? Fel begicks när vår dotter skulle komma oxå, men jag stred för ett snitt i slutet. Hon vår dålig till en början, jag med. Men hon repade sig, puh!

Syskon skall ni få!!!
  • Lillan15
    Livia80 skrev 2015-06-13 19:19:42 följande:

Ååh det är så sorgligt att läsa att även ni är änglammammor, Rosen76 och Frazze. Min son dog i min mage i grav.vecka 40, föddes stilla hösten 2014. Han kom till på vårt fjärde ÄD-försök, sista ägget vi hade i frysen. Vi är på gång med nya försök och beräknad ET är i augusti. Känner igen längtan efter ett syskon, det första jag sa efter förlossningen var att det här var inte sista gången, jag ska föda ett levande, skrikande syskon. Vi har låtit sorgen ta tid, samtidigt som längtan är otroligt stark. Men längtan övervinner rädslan att bli gravid igen och den ännu större rädslan att inte bli gravid igen.

Många varma kramar till er <3

Lider med dig oxå. Styrkekramar från mig.
    Lycka till!
  • Lillan15
    Missne skrev 2015-12-23 16:32:46 följande:

Nu var det länge sedan jag hade tid att vara här inne på fl. Har läst ikapp nu och grattis alla som plussat och beklagar er som inte lyckats. Själv börjar jag nu närma mig målet efter 12 års försök. Den 1 januari har vi tid för igångsättning. Tydligen vill man sätta igång förlossningen 2 veckor före bf när äd. Någon här som har erfarenhet av igångsättning? Vill ju helst att det ska starta av sig själv så att kroppen och barnet är redo. Samtidigt vill jag ju inte riskera att barnet ska dö i magen som de varnar för annars...

Hej Missne!
    Jag/vi fick vår flicka i 42+1. Galet, tycker jag. Blev igångsatt. Slutade med akutsnitt på kvällen efter 1 dags kämpande. Usch det var inte kul kan jag säga. 
    Kram och lycka till!

God jul på er Tomte
  • Lillan15
    Missne skrev 2015-12-27 16:07:50 följande:
    Vad var det som gjorde att det blev snitt? Funkade inte igångsättningen som den skulle? Själv har jag tid för igångsättning 1 januari men är som sagt tveksam till om det kommer att funka. Känns inte som min mage har sjunkit ner än och att bebis inte är redo att komma ut än.
    Jag var jätte slut när jag kom in på förlossningen i V. 42+1. Igångsättningen funkade inte optimalt. Jag fick inga födslovärkar. Sedan sjönk hjärtljudet på barnet. + att jag fick 40 g feber under eftermiddagen. Akut snitt kl 18.36. 
    Jag hade fått en infektion i livmodern, då blev dottern naturligtvis påverkad av den. 
    Hur har det gått Missne? Nyfiken!  
Svar på tråden AVA klinik i Riga