• Trissan_76

AVA klinik i Riga

Hejsan har en fråga till er i denna tråd, har hört att det finns två Ava kliniker i Riga. vilken går ni på ? vad tycker ni om den? hur funkar det med kontakter provtagningar etc? någon som har någon statistik på lyckade försök? är donatorn anonym eller har barnet möjlighet att söka upp henne vid 18 års ålder?

• Trissan_76

Hej Tjejer.
    Har en nyfiken fråga: Ni som betalar för ÄD själva, när ni liksom har fått den första insättningen, och det inte blir ett plus hur mycket får ni då betala för en ny insättning och med allt vad det innebär när det gäller hormoner och allt.. Vi är nämligen inne på att göra en ÄD om ett tag.. Tacksam för svar..

• Trissan_76

Hej igen,
    Det är så intressant att följa denna tråd eftersom vi funderar på att ge oss in i detta..
    Får man ställa ett par nyfikna frågor??
    Hur gamla är ni som finns i denna tråd?
    Hur kommer det sig att det blir äggdonation / vad beror det på, om vi vet?
    Själv är jag 37 har en liten kille på 4 som blivit till på "vanligt" sätt. efter hans födelse har vi försökt i några  år med en tvåa som inte har lyckats, efter utredning visar det sig att jag mer eller mindre är i klimakteriet, har gjort en ivf där vi med högsta doserna av menopur endast fick ut 1 ägg, som inte ville bli befruktat. :(
    Så nu tänkte vi göra 1 försök med ÄD..

• Trissan_76
    Li02 skrev 2014-06-21 09:03:52 följande:

Hej! Onsdagen den11/6 föddes vår efterlängtade son. De satt igång det den 9/6 men  det tog sin tid. Förlossningen i sig gick bra, tappade dock ork i slutet och hann inte med någon smärtlindring, så sista cm tog 2 timmar och var tufft. Sedan fick de inte moderkakan att släppa, de försökte med alla knep i 1.5 timme. Sedan rullades jag in på operation istället, men de fick inte heller loss den och jag blödde tokmycket så de fick öppna upp och ta bort livmodern. Jag förlorade 6 liter blod så jag är väldigt glad det slutade lyckligt. Moderkakan hade växt fast ordentligt i livmodern.
    Sedan fick sonen inte behålla maten och matstrupen var stopp efter halva biten och han åkte ambulans upp till Stockholm och Astrid Lindgrens. Vi kom efter på söndagen och imåndags opererades han. Han hade den vanligaste sorten av den här naturens miss, så de kunde sy ihop magsäck med matstrupe och det gick bra!
    Han har skött sig exemplariskt och nu ligger han på en  övervakningssal och i går fick vi äntligen hålla honom! Vi satt och njöt nästan hela dagen!
    Nu längtar vi så efter att få komma hem, men det tar 1-2 v till tror vi. Endast syskonen har hunnit träffa honom så många längtar nu.
    Kram och Lycka till alla kämpar! :)

Oj vad mycket ni fick gå igenom, vad skönt att allt till slut gick bra.. Lycka till i fortsättningen och njut av den lille..
    Jag följer er alla med glädje och sorg, önskar er som kämpar vidare mot ett plus med stort lycka till och suger åt mig alla tips ni kommer med.. ska själv börja ta kontakt med de olika klinikerna för att kolla upp alla mina frågor, men bli inte förvånade om jag kommer att peppra även er med frågor.. Kramar och lycka till..

• Trissan_76

Hejsan alla härinne.????

Nu är vi på gång. Ska börja med pillerna ikväll....

Jag har en del frågor till er som är lite mer erfarna på detta( vårt första försök)

Hur har ni åkt dit? (Ava Riga) hur tidigt/sent kan man boka resa?

Vi kommer att stanna hela tiden så ni som gjort det var har ni bott? Bra? Dåligt?

Mat? (Vi kommer att ta med vår 6-åring)

Vad kan man hitta på med en 6-åring om någon vet????

Jag är inte ens van resenär så jag vet knappt hur man bokar flyg heller.??

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram på er????

Svar på tråden AVA klinik i Riga