• Anemon

AVA klinik i Riga

Hejsan tjejer,
    grattis ni som nyligen plussat! Gläds så med er och hoppas få uppleva samma sak snart.
    Jag läser i er fina tråd en hel del och har lärt mig massor av er, men har inte skrivit något tidigare. Gör också ÄD fast i Åbo.
    Hoppas det är ok att jag slänger ur en fråga här.
    Idag har jag fått besked om att vi ska avbryta en behandling för planerad FET pga att jag har en follikel som stör. Käkar progynon och har idag en follikel på 17,2 mm som kan tänkas lossa om någon dag. Vad hönder nu?
    Åbos sköterska kunde inte riktigt ge mig svar och jag får prata med läkare först om två dagar.....är så klart glad att de inte vill göra en återföring om inte förutsättningarna är optimala men så frustrerad över att vänta igen....
    är det någon som vet hur östrogenet som jag äter påverkar ev ägglossning och om jag gör det kan det här ägget då i teorin ha en chans om det blir befruktat? Det har ju aldrig blivit det tidigare....men jag kan inte låta bli att tänka på att det här ägget ändå verkar vilja få en chans nu när det utvecklats trots medicinering som skall hindra folliklar från att växa!
    Enligt sköterskan ska jag äta primolut nor för att få igång mensen medan jag tänker...varför inte kolla ÄL, lägga till progesteron efter det och göra som om det varit en återföring.....
    Vad tror ni kloka tjejer?

• Anemon

Lelle, fick till svar nu att den follikel som utvecklat med största sannolikhet är en cysta som då kan störa vid FET. Jag kommer ändå testa för LH stegring utfall att.....Progynon ska normalt hindra follikelutveckling och ÄL men inte här inte när det gäller tillväxt i alla fall.
    Nästa försök för FET kommer jag nedregleras med Procren. Tänk, tidigare vid IVF har jag alltid önskat att fler äggblåsor skulle dyka upp, nu blev det tvärtom. När ingen ska vara där så fanns det ändå en där!!

• Anemon

Hejsan alla!
    Ny i tråden här och är i kontakt med iVF Riga för äggdonation i vår. Vi har nu flera misslyckade ÄD försök i Finland bakom oss efter många års lämpande med egna ägg och hoppas nu på nya idéer i Riga. Så hoppingivande att läsa här i tråden om att det gått bra för så många.

Vi funderar på att göra ERA test för att testa slemhinnans mottaglighet. Har någon erfarenhet av det testet här?

Sedan undrar jag om någon fått EU recept på mediciner från iVF Riga? De verkar vilja skicka alla mediciner och det känns sådär när det är temperaturkänsliga läkemedel. Vill helst slippa nojja över att medicinen påverkats av transport men det kanske skickas välemballerat och skyddat för temperaturförändringar? Ja, alltid oroar jag mig över något....

• Anemon

Ni som gör transfer på blastocyster? Jag har 5 dagars i frysen och ska göra transfer på dag 5, tidig kväll om man räknar start med Progesterone son dag 1.
    Hur länge har ni tagit Progesterone när ni gjort återföring? Trodde annars att det var efter 5 fulla dagar och när dag 6 typ började man gjorde återföring. Har även gjort ERA test där testet togs morgon dag 6 efter 5 fulla dagar med Progesterone och det testet visade receptive.
    Så förvirrad nu och kliniken säger bara "vi har koll" utan att förklara trots flera frågor.

• Anemon

Aha, tack Sthlmsthlm då känns det bättre! Det stämmer bättre för mig då, jag blir vansinnigt stressad över att jag inte får bra svar av kliniken.

Svar på tråden AVA klinik i Riga