AVA klinik i Riga
Hejsan tjejer,
grattis ni som nyligen plussat! Gläds så med er och hoppas få uppleva samma sak snart.
Jag läser i er fina tråd en hel del och har lärt mig massor av er, men har inte skrivit något tidigare. Gör också ÄD fast i Åbo.
Hoppas det är ok att jag slänger ur en fråga här.
Idag har jag fått besked om att vi ska avbryta en behandling för planerad FET pga att jag har en follikel som stör. Käkar progynon och har idag en follikel på 17,2 mm som kan tänkas lossa om någon dag. Vad hönder nu?
Åbos sköterska kunde inte riktigt ge mig svar och jag får prata med läkare först om två dagar.....är så klart glad att de inte vill göra en återföring om inte förutsättningarna är optimala men så frustrerad över att vänta igen....
är det någon som vet hur östrogenet som jag äter påverkar ev ägglossning och om jag gör det kan det här ägget då i teorin ha en chans om det blir befruktat? Det har ju aldrig blivit det tidigare....men jag kan inte låta bli att tänka på att det här ägget ändå verkar vilja få en chans nu när det utvecklats trots medicinering som skall hindra folliklar från att växa!
Enligt sköterskan ska jag äta primolut nor för att få igång mensen medan jag tänker...varför inte kolla ÄL, lägga till progesteron efter det och göra som om det varit en återföring.....
Vad tror ni kloka tjejer?