AVA klinik i Riga
Mamma DA skrev 2017-02-17 22:57:30 följande:
Hej, jag behöver få så mkt information som möjligt från er som vart på AVA, jag har kontakta dem för ÄD, har gjort 4 Ivf i Sverige har lågt AMH dvs dålig kvalitet på mina ägg, är 37 år nyss fyllda. Hur fungerar allt, med mediciner, resor, behandlingar. Priser, bomba mig med info, de här är min sista utväg. Vi längtar så.
Jag läste mycket här på olika sidor inför vår ÄD.
Mycket samlad info.
Jag tycker kontakten med Ava varit fantastiskt bra o med en lyhörd och snabb koordinator.
Ordnade provtagning i Sverige enligt de prover Ava ordinerat och som en svensk privat gyn skrivit remiss på, detta i maj 2016. Därefter hade vi skypemöte med doktorn och valde därefter donator, utifrån två förslag. Dessa framtagna utifrån de önskemål vi fyllt i på ett formulär de tillhandahöll. Därefter fick vi vänta in att donator fick ägglossning och min medicinering började.
Mediciner skrev Ava ut recept på och jag hämtade på svenskt apotek. Visserligen rätt dyrt och i efterhand är de möjligt att jag kunde fått de utskriva av en privat gyn med möjlighet att få de på högkostnadsskydd. Men alltid lätt att vara efterklok.
Vi kunde boka resa 6dagar innan vi skulle vara på Ava, i augusti. Koordinatorn höll oss underrättade om läget med donatorn. Vi valde att stanna i Riga sex dagar och jag fick en 5-dagars blastosyst insatt. Valde till Embryoglue vid insättning vilket skulle hjälpa embryot att bättre innesluta sig i slemhinnan eller livmoderväggen. Alla priser finns på Avas hemsida.
Vi är lyckligt lottade och tacksamma att allt gick bra, och om om drygt två månader ska vårt lilla mirakel komma ut!!!
Lycka till!