• Sthlmsthlm

AVA klinik i Riga

Eva Einarsson i nacka hade öppet förra sommaren.

Kcb skrev 2015-05-26 09:59:52 följande:

Är det någon som har tips på någon Gyn som skulle kunna göra kontroller av slemhinna och så under juli i stockholmsområdet. Den jag går hos har stängt hela juli, och det ställer till det så himla mycket att det skulle nästan behöva bli september för FET om jag ska göra artificiell cykel. Kanske kortare om i naturlig. Jag blir galen av all väntan och saker som semestrar kommer i vägen.. 

Vill helst inte behöva åka till Riga för ultraljud...

• Sthlmsthlm
    PeeWee44 skrev 2017-02-01 10:09:46 följande:
    Jag kommer att ta hcg också då dr D vill ha det.
    Hur har det gått PeeWee? Håller tummarna för dig!!
  • Sthlmsthlm
    PeeWee44 skrev 2017-02-02 15:16:09 följande:
    Det är testdag imorgon. Men har inte stora förhoppningar att det ska bli + känns som det inte blev något denna gång heller.
    Tortyren!! 
    Vet inte om det är någon tröst, men det kändes absolut ingen skillnad alla gånger jag testade negativt efter IVF och när det äntligen blev plus efter ÄD. Snarare var jag helt övertygad om att det inte gick vägen. 
  • Sthlmsthlm
    Micro skrev 2017-02-03 12:05:25 följande:
    Du är härlig:) Sitter o ler i väntrummet o väntar på taxi. Allt gick perfekt. Två topp kvalitet, ett insatt d andra ev återfrysning om ok imorgon. Precis som vi önskade.
    Goda nyheter!! Nu är det bara hålla dig distraherad fram till testdagen. 

Fick du också alla absurda förhållningsregler? :)
  • Sthlmsthlm
    Micro skrev 2017-02-03 15:28:04 följande:
    Tack. Absurda förhållningsregler? Fick en del först gången, ta d lugnt, ät choklad:) när jag blev gravid m sonen men inte några gångerna efter. Nyfiken vad har du fått för regler?
    Jag fick allt från, inte kolla på skräckfilm, inte heller romantisk film, inte besöka shoppingcenter eller stora mataffärer, inte flygplatser, inte bråka (antagligen helst inte skratta heller)... det var nog mycket mer. Lägga pussel och äta praliner vad nog lagom nivå. :D
  • Sthlmsthlm
    Frazze skrev 2017-02-08 21:58:58 följande:

Är det någon som har lite progynon att sälja till mig? Behöver desperat få upp östrogenet i kroppen så att min slemhinna blir tjockare! Ni kan pma mig i så fall ????

Du kan få av mig. Har något paket hemma
  • Sthlmsthlm
    Anemon skrev 2017-02-14 16:12:35 följande:

Ni som gör transfer på blastocyster? Jag har 5 dagars i frysen och ska göra transfer på dag 5, tidig kväll om man räknar start med Progesterone son dag 1.
    Hur länge har ni tagit Progesterone när ni gjort återföring? Trodde annars att det var efter 5 fulla dagar och när dag 6 typ började man gjorde återföring. Har även gjort ERA test där testet togs morgon dag 6 efter 5 fulla dagar med Progesterone och det testet visade receptive.
    Så förvirrad nu och kliniken säger bara "vi har koll" utan att förklara trots flera frågor.

Min plan såg ut så här (gjorde FET):
    Started from 1.11 you start Progynon 2 mg by 1 pill 3 times per day
    11.11 ? ultrasound to check thickness of endometrium. Please inform us.
    Embryo transfer around: 22 or 23.11
    4 days before embryo transfer you start Lutinus 100 mg by 2 supp 3 times per day.
  • Sthlmsthlm
    Frazze skrev 2017-02-28 07:07:11 följande:

Nu så har jag fått en typ mens. 5 dagar sent, men ändå en mens. Frågan är ju nu när man kan få äl? Har en tid inbokad hos gyn på onsdaga, men ska man avboka den och vänta då tills blödningen är över kansk?! Får ringa och prata med dem. Usch så svårt när det blir så här! Man vill ju inte missa en chans liksom.

Förstår jag det rätt att ni ska försöka naturligt?
    Tempar du? Det är kanske lite sent att börja med den i innevarande cykel iofs... Men kör på billiga ÄL-stickor och ligg varannan dag. :)
  • Sthlmsthlm
    La Conejita skrev 2017-04-07 07:32:53 följande:

Tack, Maran73. ????

Har inte fått mensen än, tyvärr.

Mejlade dem och frågade om helgerna och de sa att de har helgstängt, men att transfer ibland kan ske lördagmorgnar. Detta verkar oroväckande, för som du säger kann de ju inte varje gång planera runt helgen, ofta borde ju bästa dagen för äggplock infalla på en helg. Så om de inte har helgöppet lär de ju ibland göra äggplock på en dag som inte är optimal, när äggen inte är lagom mogna. Känner nästan att jag borde ha valt en annan klinik pga detta. Från början fick jag förresten en behandlingsplan med ET dag två och när jag sa att jag ville odla till blastocyster ändrade de behandlingsstart och plock till en dag tidigare och insättning (en lördag) en dag senare och när jag då frågade om hur äggen då skulle hinna mogna svarade hon något diffust som inte var svar på frågan, om anpassning av cykler donator/mottagare. Och visst kan de, om donatorn står på p-piller, starta hennes stimulering tidigare, men när mottagaren inte gör det kan man ju inte starta hennes medicinering (jag ska ta Progynon med start fem dagar efter cykelstart är det sagt) närsomhelst tänker jag.

Håller tummen för de elva godingarna!

Hej,
    de kan styra ganska och jag tror inte en dag hit eller dit är avgörande. Men jag ar verkligen tänkt tanken själv. Har gjort IVF på två kliniker och ÄD på en. I sverige har de ju aldrig öppet typ. I danmark kan du få transfer på julafton. Men jag tror inte du behöver oroa dig.
  • Sthlmsthlm
    Vårt väntrum skrev 2017-04-09 05:49:56 följande:

Hej på er!!

Undrar: ni som gjort fet på AVA, ungefär vilken cykeldag skedde det?

Ska ta procrensprutan cd 21 och blödningen efter det är startskottet på fet.

Då börjar jag m progynon. Och när ungefär sen åker man dit? 2v? 3? 4?

Frågar för mannen är bortrest några dagar där så vill kunna planera och ställa in mig ifall jag måste åka själv

Hej,

Det kan man planera ganska fritt. Procrensprutan sätter kroppen på hold i 4-6 veckor. Ca 5 (?) dagar innan återföring börjar man med progynon och sedan Lutinus. Så man planerar ned kliniken när det passar.
  • Sthlmsthlm
    Vårt väntrum skrev 2017-04-19 14:04:45 följande:

Ni som åkt till riga över dagen, vilka tider har ni kunnat boka flygen mm då?
    Måste nog åka själv nästa gång och funderar på å göra det över dagen istället.
    Men just nu är jag så ledsen och arg så jag kan inte tänka..

Jag reste själv till Riga och gjorde det till en riktig mysdag för mig själv.
    Tog morgonflyg ner 8:25 från Arlanda. Tog taxi till ESPA Day Spa (www.espariga.lv/en/). Badade och bastade, tog en skön massage. 
    Åt lite lunch och promenerade till AVA Riga. Tror jag hade transfer runt kl 14-15 kanske. Tog taxi från kliniken tillbaks till flygplatsen och flyget hem kl 18:40.

Totalt ostressig och skön dag. 

Jag har kört olika varianter, haft med min sambo, min mamma eller åkt själv. Man blir ju lite luttrad efter ett tag...
Svar på tråden AVA klinik i Riga