Inlägg från: Vårt väntrum |Visa alla inlägg
  • Vårt väntrum

AVA klinik i Riga

Hej!!

Är tråden aktiv?
    /någon som kommer besöka AVA Riga snart

• Vårt väntrum
    Frazze skrev 2016-12-26 22:43:05 följande:
    Hej! Jag har inte sett att det skrivits något på väldigt länge i denna tråd, men du kanske skakar liv i den igen! Lycka till!
    Ja det vore kul om den fick liv igen!
    Vi väljer nu donator :)
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2016-12-27 19:29:57 följande:
    Åh vad spännande Vi har 11 st blastocyster i frysen på ivf riga efter vi var över sep 2015. Jag stoppade in 2 när vi var där blev gravid men fick missfall Blev spontangravid 2.5 månader senare och sitter här med en 4 månaders liten kille Blir jag inte spontangravid igen så har vi en back up i riga. Hoppas att allt går bra för dig
    Men oj vad häftigt!!!
    Får jag fråga varför ni åkte dit för äd?
    Härligt att ni lyckats!!! Grattis till liten!!
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2016-12-27 21:56:48 följande:
    Varför söker ni er dit då? Hur gammal är du? Jag var 35 när jag fick veta att jag hade ett amh på 0.2 jag var 37 när jag blev spontangravid ????
    Oj vilken historia! Vet dock inte vad det är för ställe i Sthlm du skriver om. Berätta gärna.

Beklagar att din tös dog, måste ha varit fruktansvärt.
    Att ha 11 ägg i frysen måste ju vara en skön känsla dock. Hur upplevde ni Ava Riga?
    Har du några tips till mig fram tills et? Att göra/inte göra?

Jag är bara 28. Har försökt få barn sedan jag var 21-22 nått.
    9 ivf. Ett av dem avbröts. Fick ofta få ägg. Eller många men omogna. Sist fick jag maxdos menopur. Fyra ägg. Två mogna.
    Amh är sisådär men absolut inte "lågt". Ja. Egentligen hittat ingen läkare nått fel att ta på. Hysteroskopi är också gjort. Alla blodprover som finns i Sverige, testat olika kliniker, behandlingar mm.
    Jag orkar inte mer.
    Äd har jag i tanken haft i 3 år så det känns helt okej nu. Även fast en liten del av mig aldrig kommer sluta hoppas på en spontangraviditet.
  • Vårt väntrum
    Missne skrev 2017-01-29 22:00:26 följande:
    Vi ska snart göra ett syskonförsök på AVA i Riga. Vi fick en son för drygt ett år sedan och har sex embryon i frysen i Riga. Så jag kommer nog att kika in i tråden framöver nu
    Vad roligt att höra!!
    Vi åker ner i slutet av februari
  • Vårt väntrum

Håller tummarna för er!!

Jag inväntar mensen nu vilken dag som helst efter procren och sen start med progynon.
    Sover dåligt, tror jag är väldigt nervös undermedvetet. Drömmer mycket. Försöker att inte ha så stora förväntningar vid första äd men ändå har man ju det.
    Vi kommer passa på att ha en semester samtidigt så stannar i fem dagar i Riga..

• Vårt väntrum

Underbart peewee!!!!
    Blir tårögd här!!!
    Stoooor kram

• Vårt väntrum

Ultraljud idag. Som jag misstänkte hade jag en liiten vätskefylld blåsa på ena äggstocken. Den får sitta där och förhoppningsvis försvinna själv.
    Slemhinnan var 5,7 mm.

Riga ökade progynon en aning och tillsatte e-vitamin. Nån annan som fått det?
    400mg per dag. Ganska redig dos enligt apoteket ;)

• Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-02-19 17:45:43 följande:

Hej svej! Någon som har några progynon liggandes hemma som jag kan få köpa ASAP? Typ om ni kan lägga på lådan imorgon!? Jag behöver en ca 14 -15 st till mensen börjar nu i veckan ( om den nu kommer) vore evigt tacksam! PMa mig i så fall!

Maila mig på vartvantrum@gmail.com så skickar jag
  • Vårt väntrum

Behandlingen kan fortsätta och snart är det dags att åka!!
    Hu vad nervös jag var inför vul idag!!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga