• Gulsippa400

AVA klinik i Riga

Hej alla!

Jag är ny här och planerar äd på ivf Riga i april. Jag inväntar mens nästa vecka och får inte tag i gynekologen som skulle hjälpa mig att skriva ut Progynon. Är det någon här som har tips på en gyn som är villig att hjälpa till med kort varsel i Stockholm?

Vore SÅ tacksam för tips, vore så trist att inte kunna börja behandlingen pga strulig gyn. :-/

• Gulsippa400

Tack snälla för info, Bengalen och Micro! Hade inte koll på EU-recept men visste att kliniken kan skicka med DHL (och att det är dyrt) :)

Tar fortfarande gärna emot tips på gyn i Stockholm om det är nån som vet nån. Måste ju göra ultraljud hos någon!

• Gulsippa400

Åh, så spännande! Och fantastiskt att du lyckades på första försöket! Har du samma donator den här gången? Jag har inte fått nåt datum än, i slutet av april är det sagt men man vet ju aldrig.. Jag är jättenervös för allt! Så himla mycket runt omkring som ska funka och knepigt att man ska boka resa o ta ledigt från jobbet med kort varsel osv.

Lycka till!

• Gulsippa400

Nej, det här är första gången med Riga och äd. Funderar på att göra allt så enkelt som möjligt. Det där Albert hotel är lite dyrare men mest bekvämt vad jag förstår?

• Gulsippa400

Tack för alla tips Micro!

Tror vi åker båda två samtidigt, så om det inte blir nåt resultat har vi åtminstone haft lite "semester" tillsammans :-/

• Gulsippa400
    azurea skrev 2016-05-16 10:03:45 följande:

Jag tog inte ens östrogen denna gång utan endast progesteron och det i relativt liten dos och med start vid transfer. Trappade ner till v15+3. Gjorde FET och är i v35+3 idag.

Hej! Hur kommer det sig att du hade så få mediciner den här gången?
  • Gulsippa400
    Vårt väntrum skrev 2017-02-23 07:53:16 följande:

Den kommer Frazze. Lovar! Men kan ju såklart ta "ett tag" :( kram!!!

Söndag reser vi! Känns pirrigt!

Äp på måndag.

Jag vet att det är en naiv fråga men ca hur många ägg brukar det landa kring?

Spännande! Lycka till!! Tror vi fick ut 11 ägg som sedan blev 4 när de odlades vidare till blastocyster. Blev jättebesviken då men är ju gravid nu, så nu känns det helt ok :)

Håller tummarna för er!
  • Gulsippa400
    UndrandeSökare skrev 2017-05-07 15:34:11 följande:

La Conejita - Tack för att du tänker på mig. Ja, det är mycket trist detta,

har nu slutat med medicinerna och väntar att missfallet ska börja.

Så tråkigt. Tänker på dig <3
  • Gulsippa400
    Vårt väntrum skrev 2017-05-26 21:48:05 följande:

Hjälp....?

Mätte slemhinnan idag. 8,5mm. Känns bra:)

Fet blir 7/6.

Äggen är 3 dagars.

Nu undrar kliniken om vi vill tina äggen och odla till blastocyster för att kunna se vilken som är bäst.. tänker sätta in ett som det ser ut nu.

Antar att de fryser ner de/det andra som blir över om det går? Har inte frågat än.

Kostar 400euro till.

Vi är jätteförvirradde å har ingen aning. Vad gör man....?

Hur skulle ni gjort?

Även fått il dropp idag å ska få fler.

Spännande att ni har fått datum för transfer! Egentligen vet jag inte vad som är bäst när äggen redan är frysta, men när jag frågade min svenska ivf-läkare om råd inför äd i Riga så sa hon att odla till blastocyst. Men ivf Riga frågade inte oss om det, de verkade ha det som standardförfarande. Hoppas du blev lite klokare :)
  • Gulsippa400
    Mamma DA skrev 2017-05-30 07:13:44 följande:

Ni som gör UL privat, vad betalar ni? Jag får ge 2225kr/ UL. Har fortf inte fått min mens... Har boka UL på torsdag, skulle börja med progynon på lördag, men då måste mensen komma först.

Låter mycket! Jag har betalat mellan 1000-1300 kr/UL i Stockholm (också mycket pengar tycker jag) och då för att mäta slemhinna samt bekräfta graviditet.
  • Gulsippa400
    Vårt väntrum skrev 2017-06-15 19:27:44 följande:

Usch vilken ångest över td jag har :(

Jag lider med dig. Så fruktansvärt jobbigt att vänta och hoppas och analysera... Håller tummarna! <3
Svar på tråden AVA klinik i Riga