• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Men gud va bra att du hittat hjälp. Vet du om han kan ordna remiss för hcg test?

• Frk Röd

Jo jag vet att werlabs testar för Hcg men de har inget lab i närheten av där jag bor därför undrade jag om Claes J skriver/skickar remiss för Hcg för då kan jag ta test där jag bor. Min gyn har semester från midsommar och hela juli därför kan jag inte få hjälp där. Om planerna går som jag tänkt så kommer jag behöva ta Hcg test runt 10 juli.

• Frk Röd

Hur har ert Prognyonschema sett ut innan ET/FET. Vilken dos har ni börjat med och hur har era dosökningar sett ut? Hur många dagar innan transfer började ni med prognyon?

• Frk Röd

Rosen och zaq, om jag fattar er rätt så äter ni alltså 6 mg om dagen direkt från start till ET/FET?
    Jag fick upptrappningsschema vid min förra behandling, startade med 2 mg första dagen sedan ökning med 2 mg per dag fram till att jag var uppe i 10 mg/dag om jag minns rätt. Är det nån av er som haft liknande schema?

• Frk Röd

Tack för svar angående Progynon dos. Verkar som 6 mg/dag är standard i Ruga och att det är något högre doser i Aten. Vet att jag var uppe i minst 10 mg senast men då växte ju min slemhinna som en raket också. Har påpekat detta för min klinik så min förhoppning är att jag inte ska behöva komma upp i så hög Progynon dos vid nästa behandling. Jag vill ju inte äta mer hormoner än vad som är nödvändigt.
    Kommer börja med nedregleringssoray 24/5 så jag räknar med att ET blir runt midsommar.

• Frk Röd
    Fru84 skrev 2014-05-12 14:38:42 följande:
    Frk röd, jag har alltid tagit 8mg.
    Vart på på Fosterdiagnostik nu och kollat bebben I nästan en timme. Bebis mår bra. blödning okänd..
    Härligt att bebis mår bra Glad
    Tog du 8 mg från start och äter fortfarande det?
  • Frk Röd
    Fire07 skrev 2014-05-12 14:00:18 följande:
    Jag tog 6 mg estrofem i ca 24 dagar. Hade 12 mm slemhinna efter 10 dagar. Har sedan dess fortsatt med samma dos även efter ET. Tar 2 st utrogest 3ggr/dag  (6 st) vaginalt. Jag fick sådan fruktansvärd huvudvärk och högt blodtryck när jag tog dom oralt. Blev 100 ggr bättre när jag bytte. Vet inte hur länge jag skall ta dom ännu. Skall ta mina blodprover (HCG) idag och då ville Dr Fodina även ha progesteron värdet. Kanske för att kolla doseringen. av utrogesten.
    Fortfarande plus på stickan :)
    Skall åka på lite semester med sonen efter några hektisk månader på jobbet.

Hoppas det går bra för alla er som är på gång!!
    Du gick alltså med en 12mm tjock slemhinna i 14 dagar innan transfer? Det låter väldigt länge, men nu är du ju gravid så det verkar ju ha gått bra att göra det. Lycka till med hcg-test.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2014-05-12 11:40:54 följande:
    Frk. Röd, du kan ju själv föreslå vad du vill och önskar. Jag tror det blir mkt standard som olika kliniker jobbar efter. Om du tycker 6mg verkar räcka ät det ich efter första VUL ser du ett resultat ich kan därefter avgöra om utvecklingen räcker ....
    Jag har inte fått exakta doser på prognyon än, bara att jag inte kommer att öka dosen lika snabbt som förra behandlingen. Jag kommer nog göra lite som jag vill, börja med 2 mg och sedan öka med 2mg per dag tills jag är på 6 mg. Sedan får ultraljudet avgöra hur jag fortsätter.
  • Frk Röd

Tack Redan. Det kan va bra att veta så jag kan jämföra med det schema som jag får.

Svar på tråden AVA klinik i Riga