• Redan47

AVA klinik i Riga

Callimero, välkommen hem och till tråden igen. Kan tänka mig att det känns upp och ner, personligen mår jG inte bra av jetlag, trodde inte det va något förrän jG upplevde det... Och i din situation måste varit tufft! Skönt du får bekräftelse på din oro. Är det din gyn som är så förstående ?

Tyckom, trodde nästan du åkt in... Skönt höra av dig. Då får vi tro att damerna lägger dig till rätta. Hur mår du i din vardag?

Ahm tack för push , bra att höra. För jG vill igång igen så fort mens startar, vill inte vänta. Precis som du belyser så handlar det om min tid....! Mailar och tar det med Riga imorgon.

Ni andra på tråden nämnda och inte nämnda- var ni än befinner er i processen - må så gott det bara går.! Kram

• Redan47

Sissan , ja fått flr mig det, men har googlat ser inga hinder/ fysisk risk. Jag kommer driva frågan!

Mammsen , tyvärr ingen resa för mig ännu;(, hua vilken okristlig tid att resa. Lycka med dig!

Krvik, ja det är bara att gå framåt . Målet i sikte!

Nu, finns det något stall tips på att rocka igång mensen????

• Redan47

Call, tack. Ska prova! Dina stänk får vi tro är sk normalt! Förstår att det gör dig nervös. Det finns ju liksom inget facit. Jag kände just det att inte ha någon dom helst kontroll helt utlämnad op något sätt. Kram

• Redan47

Här är den

På gång

MrsCecilia, (6 IVF, 8 ÄD) ET 10/12.

Annaba (6 IVF, 1 ÄD) prel. ET 25/11

Mammsen2012 1 ET som resulterade i en flicka, FET prel. 21/11

Marflo, (1 ET som slutade i MF) FET prel. 7/11

Skade (första) ET 19/12.

Ruvar

Gravida

TyckOmMig(14 barn på naturlig väg)2 misslyckade IVF 2012 första ÄD på gamla Riga ET 4/6 lyckades- väntar tvillingflickor med BF 24/12

Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11

Krvik (Första) ET 7/10. VUL 14/11

Lisa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10 VUL?

Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11 Hösttjej, FET 23/10, testar positivt 4/11.

Ullisa: 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, TD 11 resp 13/11.

Missfall

Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, första ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11, missfall konstaterat 13/11

Redan47, 2vuxna barn, ÄD ET 28/10, missfall Mellan ruvardag 8-15.

Fått barn

Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gilt !!!) RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013

• Redan47

Ja! Med glädje: fick mens ikväll!!! Kom inte till rödvin eller skumpan, men 15 min spikmatta! Så nu kan jG passa på och ta ett glas!

Mailat Riga tidigare ikväll och info att vi vill komma igång i denna cykel. Nu ett mail till om mens! Tänk att den är så välkommen, enda gången, typ. Glad: ja!

Li vad skönt att känna stöd från Mvc. Jag undrar hur det blir här... Hmm.

Lisa, jag förstår stt det är svårt att slappna av i graviditeten med de spottingen. Vi gör ju en så medveten resa så lång process - så när många spontant gravida knappt vet om det... Har vi hunnit vara oroliga och hormonstinna länge.

• Redan47

Mammsen ha det så gott i Riga! Typiskt oturligt med barnvagnen. Nyfiken, Hur många ska du sätta in?

Li, du kan googla på KUB och NUPP. Som du redan förstått så är det blodprov o UL. Utifrån vad resultat visar, avgör ni om ni vill gå vidare med FVP. Och din MVC får väl ta ställning till om de anser din graviditet, som äldre kvinna och IVF/ÄD rymma inom riskgraviditet. Då är det fler undersökningar vad jag förstått och då även NOCH. Men det verkar olika från olika kommun/ landsting ....? Du är ju ingen duvunge i sammanhanget! Det knske de tar hänsyn till oxå, mycket frågor är det !

Jag har fått ok att köra en ny omgång i denna period. Fick inget ifrågasättande heller. Ett VUL kolla livmoder slemhinnan efter sk missfall. Sen!!!

• Redan47

Lisa, varmt grattis till upplevelse att se liv!

Li, det är inte orättvist även om det hade varit mysigt att följas så tätt som det är ... Finns för mig även en rättvisa att naturen hade sin gång i tidigt stadium. Sorgen betydligt större senare och min tid.... Nu hinner jag/ vi en omstart! Kram tack för omtanken.

Jag gläds för allas framgångar! Och att vi kan dela motgångar. Tacksam. Kram/ mia

• Redan47

Morula=stadiet före blastocyt (3-4 dgr odling)

App jag tycker pampers hello baby är söt. Hade även gravid appen den lila.

Jag fick ökad dos från 600mg före till 800mg efter. Utrogest. Jagkänner förtroende för deras omdöme vad gäller dosering. Så om din DR L har ord t det, maila och fråga, men vd jagförstår kan man väl inte direkt överdosera med progestoronet...? Så mår du bättre av att peta i dig fler , så gör det.

Li , jag undrar detsamma, när jag åt utrogest, blev utslagen. Svårt att hålla mig vaken, trött resten av dagen...

Svar på tråden AVA klinik i Riga