• wonders

AVA klinik i Riga

Vad kul att se Micro. Skönt och lugnande kan jag tänka.. Själv var jag inte hemma utan har haft med tre busar på Astrid Lindgrens värld i helgen så har inte hunnit fundera på vul imorgon förrän idag.. Ska bli kul att se om det är en eller två.

• wonders

Hej nu har jag sett att det är ett hjärta där inne. UNderbar känsla att se att det verkligen finns något där och inte att jag bara är tjock.

• wonders

Micro jag  håller med Redan i frågan om Kub eller inte. Det är ju en ypperlig chans att få se det lilla hjärtat på bild åter igen. Allt för att känna sig lugn och trygg i att den mår bra där inne.

Zaq den som inte "klarar sig" försvinner bara. Så förklarade gyn för mig på spec.mvc när jag var där för jag undrade ju givetvis.

Tack Redan men det blir till att skåla i pomac eller annat alkofritt. Glad Hade ju med mig alkofritt till Småland i helgen men det tyckte barnen var så gott att jag inte fick ha det i fred.. Men det unnar jag dem gärna.

Fru84 förstår din oro och frustration men det är inget som blir bättre för att man låter de känslorna ta överhanden. Ät och drick gott. Håller tummarna att det är ert guldägg som ligger och väntar på er.

• wonders

Hej Bellisa välkommen. Har betalat på plats. Har bott på 15min avstånd från kliniken vilket är skönt för tar en promenad dit och sen är det taxi till flygplatsen. Sambon har fixat alla flyg vilket känts skönt för då slipper jag att hålla på med det på arbetstid. Det tar ju en liten stund att kolla priser och vilket som tar kortast tid.

Zaq trist att det är över men ta nya tag och på det igen. Troligen hade embryot inte det som behövdes för att bli en liten söt baby.

Micro och Chikita de där flytningarna har jag haft sen jag satte in lite av och till. Inte mysigt och man blir ju rätt lätt stressad när man får dem. Tanken är ju då om det är blod eller inte.Har också fått schema för nedtrappning och startar 25/8 ska bli skönt att bli fri från det kemiska även om det har varit bra att ha.

Tack alla för alla gratulationer. Nu längtar jag till nästa omgång av ul.  

• wonders

Gjorde en hysteroskopi och kollade endometrium osv i Riga. Det var innan denna FET-omgång då jag faktiskt fick det lilla embryot att fästa.
    Man sövs ner och så gör de det som ska göras och så vaknar man upp och får gå hem när man varit kvar en stund så de ser att man funkar normalt igen. Inget konstigt eller märkvärdigt. Då ser det ju om det är något konstigt eller fel på något där inne och förhoppningsvis kan de fixa till det.
    Har gjort något liknande men bara med någon form av skrapning då och det var verkligen inte det skönaste jag varit med om så att bli sövd var verkligen rätt väg att gå kände jag.

• wonders

Ja Jennie ditt FET-försök blir förskjutet ca 1mån men saken är ju den om de finner något konstigt där inne som går att ta bort så gör de ju det och kan vara till fördel för ny graviditet.. Men jag förstår vad du menar. Kan ju vara så att du inte behöver en sån.. Svårt val.

• wonders

Sitter och läser om er som har blödningar och försöker undvika tanken att jag ännu ej är ur farozonen.. Denna vecka är jag i 8+5 så än har jag en bit innan de värsta månaderna är över.. Vet ju också att bara för att jag är över den gränsen är inget 100% innan man fått ut det lilla pyret.

Just nu vilar min lilla filur sig i form. Har varit trött som bara den i helgen men haft möjlighet att sova så inte varit någon större fara. Har haft lite känningar som om jag sträckt mig i nedre magen om jag reser mig för fort eller sträcker mig efter något. Troligen klagar den då på att det finns för lite plats.. och det redan
    På torsdag är det inskrivning på MVC. Eftersom jag har kollat mitt blod redan så känns det lite som överkurs att gå på två ställen.. men det är ju så det är så bara att tacka och ta emot.

Fru jag hoppas att din blödning slutar så du kan njuta av ruvningen lite mera. Inte för att det är enklaste grejen att genomgå men underlättar ju lite om man inte blöder också.. Hoppas att bytet till utrogest gör att det avtar iaf.

• wonders
    chikita124 skrev 2014-08-25 13:11:35 följande:

Tröttheten går över om ca 2 veckor..jag är nu pigg o alert igen..

har bara Utrogesten kvar och bara 2 tabletter på kvällen o om 3 dar bara 1 tablett kvar snart helt fri från hormoner...

Dessvärre tror jag inte att de är din "lill bebis" som tycker de är lite plats för den är max 1,5cm stor ännu:)

Jag är nu i v.12 (11+2) min "plupp" är ca 6-8 cm stor nu allt rullar på och jag mår toppen:) Känner inte av den ännu och de syns inget heller mina byxor sitter som vanligt ännu..

mina prover var fin fina skall ta om dom imorrn igen hoppas på att blodtryck,socker och urin ser bra ut med så jag inte behöver ta fler prover på en stund igen...

Har du börjat trappa ner ännu??

Jag började min nedtrappning idag och var orolig för att få ont i huvudet men inga sådana tendenser än. Sett att det är några veckor kvar tills jag är fri från konstgjorda hormoner.
  • wonders

Redan 10mm låter ju underbart! Hoppas att den även ser bra ut vad gäller skikten. Tror att det är nu det händer. Så bra har du väl inte haft tidigare eller?

Chikita jag är otroligt orolig nu när illamåendet börjar lätta och jag inte kan känna den lilla filuren där inne. Ska bli skönt när jag gör det. 
    Men så länge brösten fortfarande är stora och jag inte har sömnproblem, snarare tvärtom så är det ändå lugnande.. Mest orolig är jag för att trappa ner prednisolonet.. men samtidigt tror jag att jag kan återfå lite form på kroppen då.. Just nu har jag en liten bula på magen som inte var där från början. Troligen för att jag har småätit för att bli av med illamåendet. Försöker att röra på mig så mycket det går men vågar inte gå tillbaka till att träna de olika saker jag gjorde tidigare... Jag är ju en sån som tar i järnet när jag tränar på gym därav lite mer restriktion där just nu. Men promenader är ju bra men inte lika roliga men får duga just nu. Detta är ju inte för alltid och forma kroppen kan jag göra resten av mitt liv. Just nu är fokuset ett annat. Rund är ju dessutom också en form

• wonders

Redan det var väldig skillnad vill jag säga.. Skönt att det finns någon form av back up. Låter som en konstig behandling detta med östrogen sköljning men funkar den är det ju super. Det borde ju de veta i Aten menar jag.

Chikita jag är orolig för att gå upp för mycket i vikt så just nu känner jag att min lilla kula som inte direkt går att dölja kan ta vara på ev fett som sitter "utanpå". Dock sitter jag och klappar min lilla mage helt utan att jag tänker på det ibland.. Min sambo säger att den lille filuren är ju inte så stor ännu men jag känner mig lugnare så varför inte.

Fire om du går på spec mv så borde de ju ta dig på allvar vad gäller dina farhågor om blodpropp..
    Jag gillar sös för där har de från det att jag ringde in och hade känningar i min vad tagit mig på allvar och följt upp nästan varje vecka. Visst får man vänta rätt långa stunder där ibland men.. 
    Det är denna vecka jag har uppehåll därifrån men ska då istället skriva in mig på allmänna mv.. Känns lite som kaka på kaka faktiskt men gör som jag blivit tillsagd.

Svar på tråden AVA klinik i Riga