• lelle75

AVA klinik i Riga

vårlängtan14 skrev 2014-02-10 11:59:58 följande:
    Tack för alla era tummar och tår. Nu ringde min läkare, vågade knappt svara! HCG värdet var 2888 och det var bra sa hon Då är jag väl gravid så länge inte testet på onsdag säger nåt annat?

Grattis till rekordslemhinnan Redan!
    Stort grattis! :)
  • lelle75
    vårlängtan14 skrev 2014-02-11 10:05:16 följande:
    Lelle- håller självklart helt med Redan att du ska prata med kliniken om vad som gäller för dig! All behandling är ju anpassad efter individen.
    Snorpan - ditt lugn smittade av sig
    Tack för era svar, då vet jag varför. Har precis bytt läkare och glömde att fråga men har fått svar att jag inte behöver då det är frysta ägg.
  • lelle75

Började med östrogen igår och har fått en sådan fruktansvärt förfärlig huvudvärk, har varit sängliggandes halva dagen. Har ngn tips att ge mig? Huvudvärkstabletter hjälper inte ett smack. Kan man ha huvudvärk så länge man behandlas med östrogen eller försvinner den så småningom? Hjärta till er alla som kämpar och grattis till alla som plussat!

• lelle75

Jag har bytt klinik och bytt läkare så känns allt lite rörigt för mig, trodde att jag hade full koll men inser nu att jag har glömt att ställa några viktiga frågor..

Hur har det sett ur för er vid ÄD, har ni fått samma hormonbehandling innan ET som innan FET? Jag har bara gjort ET (färska embryon) innan och denna gången ska jag göra FET.

Det enda jag har fått veta är att när man gör FET (frysta embryon) så behöver man ingen nedregleringsspruta, stämmer detta för er andra också? Eller har ni tagit nedregleringsspruta vid FET också?

Om man inte tar nedreglingsspruta, tror ni att man behöver samma mängd östrogen som när man inte tar sprutan? Tänker att man kanske borde ta mer östrogen om man har tagit en spruta innan, men har faktiskt ingen aning.

Tack snälla till alla som svarar, jag är så tacksam!

• lelle75
    Redan47 skrev 2014-02-16 16:02:19 följande:
    Lelle nedreglering kan behövas om det finns Tex endo problematik då det kan svältas med hjälp av den metoden, oberoende av ET elle FET.
    Men i mitt fall, som jag tidigare ref till, så har jag ej behov av nedreglering. Riga kör nog på standard program som visar funka, Och vid mätningen VUL halvtid finns möjlighet att öka östrogenet, som är hormonet som får slemhinna att utvecklas ich utebli med mens.
    Jag tycker du absolut ska vända dig till dun klinik ich ställa dina frågor, du är inte unik eller korkad för att du vill ha svar på frågor som i allra högsta grad handlar om dig och ÄD processen. De är vana vid frågor. Berätta hur du känner!
    Tack för svar, då behöver jag ingen nedreglering då, har ingen endo. Fick du samma dos östrogen både innan FET och ET?
  • lelle75
    Glittraa skrev 2014-02-16 19:41:02 följande:
    Lelle: Jag tog nedregleringssprutan den här gången innan FET! Min läkare här i Sverige sa att den behöver du ju inte ta när jag bad om recept, men skrev ut ändå, hon sa att det räcker med östrogen. Jag mailade RIga ihopp om att slippa sprutan.... Men de ville att jag skulle ta den iaf för att jag inte skulle få spontan ägglossning, så jag tog snällt sprutan. Det funkade iaf och nu har jag plussat..

Har inte fått svar på mitt första Hcg och imorgon ska jag ta andra blodprovet... Har börjat noja lite för jag tycker att jag helt plötsligt blev piggare. Tog ett digitalt-test idag och det stod gravid 2-3 v och det borde ju stämma för jag gjorde ju själva transfern den 31/1. Tänkte att Hcg börjat sjunka men det verkar som sagt stämma, visst? ;) Är trots allt lite lugnare denna gång men lite oro slår igenom ibland. 
    Tack snälla för svar, vad olika det verkar vara vad läkarna tycker.. Om man skulle få egen ägglossning, kan det påverka negativt på ngt sätt? Jag tänker att det kanske är bra om man får det för då producerar väl kroppen egna hormoner, men vad vet jag.. Ngn som vet om det är negativt med egen ägglossning?
  • lelle75
    Redan47 skrev 2014-02-16 18:34:50 följande:
    Lelle: jag knaprar 2mg x3ggr/dg. Lika samma alla ggr. Verkar funka - olika resultat varenda gång, bäst denna gång. Och det kan bero på allt möjligt. Jag har ändrat kost och tillägg. Mål att balansera syra-bas balansen i kroppen.
    Tack då vet jag :) Vad innebär bäst resultat? Är det storleken på slemhinnan som du menar? Och i sådana fall hur många mm är det bästa som slemhinnan ska ligga på?
  • lelle75
    Anemon skrev 2014-02-17 12:22:20 följande:
    Hejsan tjejer,
    grattis ni som nyligen plussat! Gläds så med er och hoppas få uppleva samma sak snart.
    Jag läser i er fina tråd en hel del och har lärt mig massor av er, men har inte skrivit något tidigare. Gör också ÄD fast i Åbo.
    Hoppas det är ok att jag slänger ur en fråga här.
    Idag har jag fått besked om att vi ska avbryta en behandling för planerad FET pga att jag har en follikel som stör. Käkar progynon och har idag en follikel på 17,2 mm som kan tänkas lossa om någon dag. Vad hönder nu?
    Åbos sköterska kunde inte riktigt ge mig svar och jag får prata med läkare först om två dagar.....är så klart glad att de inte vill göra en återföring om inte förutsättningarna är optimala men så frustrerad över att vänta igen....
    är det någon som vet hur östrogenet som jag äter påverkar ev ägglossning och om jag gör det kan det här ägget då i teorin ha en chans om det blir befruktat? Det har ju aldrig blivit det tidigare....men jag kan inte låta bli att tänka på att det här ägget ändå verkar vilja få en chans nu när det utvecklats trots medicinering som skall hindra folliklar från att växa!
    Enligt sköterskan ska jag äta primolut nor för att få igång mensen medan jag tänker...varför inte kolla ÄL, lägga till progesteron efter det och göra som om det varit en återföring.....
    Vad tror ni kloka tjejer?

Hej, har tyvärr inte svar på din fråga men tror att jag fick lite svar på min tidigare fråga som jag ställde angående om det kan vara negativt om man får en egen ägglossning. Det verkar som om att en egen ägglossning kan störa, du får jättegärna fråga din klinik varför de kan störa och återkomma. (tänker att om man låter bli att ha sex då kan den ju inte befruktas). Gissar att du inte har fått ngn nedregleringssputa, stämmer det?
  • lelle75
    ahavamaria skrev 2014-02-17 20:47:00 följande:
    Hej lelle75

Har varit aktiv i tråden 2012 och legat på lur ett tag. :) Roligt att se att så många lyckas!!

Jag ska göra FET snart efter ett lyckat färskförsök för snart två år sedan. Gamla AVA kliniken då och tar gamla AVA igen.
    De vill att jag ska ta Procren/Zoladex efter två månaders ppillersintag. Jag har, precis som förra gången, en oregelbunden mens och jag är rätt säker på att det är därför. Har ett AMHvärde så lågt att en gråsten är fertilare än mej, hahaha. Alltså jag är i ett förtidigt klimakterium.
    Man tar kontrollen över cykeln helt enkelt om jag fått det hela förklarat för mig rätt. När planerar du insättningen?
    Hej, planerar insättning om ca två veckor gissar jag... Ska till läkaren på torsdag för att mäta slemhinnan och då får vi se vad han säger. Och då ska jag även passa på att ställa alla mina frågor som jag har, börjar skämmas lite nu när man inser att man är så nollställd och vissa inte ens vill svara mig. Tyvärr så har jag ingen direkt kontakt med min klinik så kan inte ställa några frågor till dem och då får man snällt vänta tills nästa läkarförsök eller göra ett försök på denna tråden. Stort tack till er alla som svarar, det är så oerhört uppskattat!
  • lelle75
    Anemon skrev 2014-02-18 11:22:32 följande:
    Lelle, fick till svar nu att den follikel som utvecklat med största sannolikhet är en cysta som då kan störa vid FET. Jag kommer ändå testa för LH stegring utfall att.....Progynon ska normalt hindra follikelutveckling och ÄL men inte här inte när det gäller tillväxt i alla fall.
    Nästa försök för FET kommer jag nedregleras med Procren. Tänk, tidigare vid IVF har jag alltid önskat att fler äggblåsor skulle dyka upp, nu blev det tvärtom. När ingen ska vara där så fanns det ändå en där!!
    Vilken otur :( nu får jag hoppas på det bästa att jag inte får ngn störande cysta.
Svar på tråden AVA klinik i Riga