• Mamma DA

AVA klinik i Riga

Ni som gör UL privat, vad betalar ni? Jag får ge 2225kr/ UL. Har fortf inte fått min mens... Har boka UL på torsdag, skulle börja med progynon på lördag, men då måste mensen komma först.

• Mamma DA

I dag kom äntligen mensen 7 dagar sen, första gången man längtar efter den. På lördag börjar jag med Progynon, sen är de koll på slemhinnan 14/6

Hoppas allt flyter på nu iaf.

• Mamma DA

Hur tjock vill de slemhinnan ska vara? Jag börjar med progynon på lördag dvs 3/6

Ska mäta den 14/6.

Funkar allt som de ska för donatorn är de plock den 21/6

Men de är bara preliminärt och kan ju ändra sig.

• Mamma DA

Ni som gjort ÄD, hur många ägg fick er donator ut, hur många blev befruktade? 3 eller 5 dagars? Ålder på donator. Nyfiken på era svar. Vi har valt en donator som är 26

• Mamma DA
    Rosen 76 skrev 2017-06-03 09:59:36 följande:

Donator 29 år (hade 2 barn själv) 17 ägg, 16 överlevde, 2 till mig och 13st. 3-dagars till frys :)

Blev en liten kille född juni 2016!

Grattis, vi tänkte odla 5 dagars
  • Mamma DA
    Maran73 skrev 2017-06-03 10:33:19 följande:

Hej! Vår donator var/är 23 år, ett eget barn. 11 ägg ut, 10 befruktade, alla odlades t blastocyster varav ett var "segt" och fick låg poäng på kvalitén. Det visade sig också vara defekt i kromosomuppsättningen vid PGS test. 9 normala alltså, 8 i frysen och 1 till mig som blev plus!

Tack för info och så klart stort grattis. Ni återförde bara ett? Jag tänker återföra 2, så klart hoppas man på många. Vi tänkte även odla 5-dagars. Men inte PGS, då budgeten redan är stram.
  • Mamma DA
    Vårt väntrum skrev 2017-06-05 17:24:04 följande:

Fick mail från Riga.

Alla ägg klarade upptiningen. So far so good.

Behöver många tummar nu tjejer!!!

12 återföringen....

Håller alla tummar å tår så hårt de bara går
  • Mamma DA

Hallå

Hur tänker man med Kaffe? Kommer göra ÄD om ca 2v om allt går enl plan. Ska jag sluta med de nu? Eller kan jag dricka. Läser så mkt olika, vill gärna ha mitt morgon kaffe.

• Mamma DA

Vi är nu på G hem från Ava, mannen har lämnat sitt bidrag, 12ägg plocka de från donatorn, alla var godkända för fertilisering. På söndag talar de om hur många som klarat sig till dag 3, på måndag åker jag tillbaka, på tisdag hoppas jag att de finns flera fina 5 dagars kvar och att jag får återföra 2st

Håll tummar och tår

• Mamma DA

I dag på dag 4 fanns 2 top embryon och 4 medel ebryon. Känns som få, när de var 12 från början. Men de kanske inte är så? Har precis gått ombord på båten. Håll alla tummar och tår.

• Mamma DA

Upp som en sol ner som en pannkaka. I dag på dag 5, fanns de bara 2st som utvecklats normalt kvar. En blastocyst och en som nästan var det. Vi återförde bägge med embryo glue. Känns snopet att de bara blev dessa, men försöker tänka positivt.

• Mamma DA

Har precis landat hemma, intog sängläge. Ska va hemma Tors, fredag från jobbet.

De ville att jag skulle ta blodprov 6/7, de är torsdag nästa v, nu lever man på hoppet.

Bifogar en bättre bild på mina två hjärtan

Svar på tråden AVA klinik i Riga