• Frk Röd

AVA klinik i Riga

Redan47 skrev 2015-02-02 20:42:41 följande:

Frk röd - jag valde ta ett på transfer dag, fast med fördel tas en vecka före oxå..., tog en vecka senare nu och nästa efter plus isåfall. På eget initiativ men peny info o okey förstås. Köpte på kliniken med mig hem. IL är ju inget skadligt, näringslösning.

Såg på min medicinlista från Penny att jag också ska ha IL vid min nästa behandling. Kan vara intressant att veta när, och hur många IL-dropp andra tar.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-02-03 08:31:06 följande:
    På serum kan du köpa IL 100ml påsar de har. Kostar 20Euro/st. På kliniken. Tro det eller ej men jag tog de i handbagage fick rum med mina tre stycken i en flygplastpåse... Plus hade medicinlista med mig, och isklamp. Jag Stammar vi säk kontroll att jag har mediciner ich vill visa upp... De bara ber mig bli klar att gå igenom, inget mer.

Jag tror de är så vana vid all medicin turister... Men du får ju ta 100ml vätska med dig... Ich detta är din medicin.

Åker du ner npgra dagar innan transfer? Så ta ett IL på serum.
    Tack för info. Känns alltid så himla nervöst när man ska gå igenom säkerhetskontrollen med alla mediciner, men än så länge har det gått bra. Har inte lust att checka in medicinerna pga risken att de kan komma bort på vägen. Låter ju bra att man även kan ta IL-påsarna i handbagaget.
  • Frk Röd
    chikita124 skrev 2015-03-05 14:12:48 följande:

Efter 4 tuffa dagar på förlossningen är nu umderbara Zaga här en pigg frisk tös:)

Grattis Chikita!
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-03-12 13:55:36 följande:

Ruvare! 2 expanderade blactocyt inflyttade! ÄD 9. Dubbeldonation. Nu har vi gjort typ allt. Och dagen till ära min slemhinna samarbetar och utveckat sig vidare efter progestoron till o med. Mått från 8.7- 10.1. Det känns bra! Längtar hem nu.

Är sååå imponerad av dig. Vilken styrka du har! Stort lycka till!!

Fick du några ägg till frysen så du har till syskonförsök?

Jag ska också snart dra igång igen. Har fått medicinlista av Penny och den skiljer sig en del från den jag haft på Embio. Nu ingår både IL och antibiotika. Det som oroar mig lite är dock att jag har pollenallergi från nu och i stort sett hela sommaren och då är ju immunförsvaret på topp. Jag hoppas att det ska gå bra ändå.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-03-15 10:38:51 följande:

Frk röd: då är ditt immunförsvar nedsatt.... Och med kortison ännu mer. Men jag fick atarax som jag ätit innan transfer sedan slutat med den- antihistaminet. Så får du helt enkelt va allergisk, tyvärr en period.

Det kan hända att du blir bättre oxå med IL.

Kom ihåg ät extra omega3 och d-vitamin b-kombi och kalc magnesium . Skönt att du har en plan! Kram

Tack för tips!

Jag har hört att immunförsvaret är på tå vid allergi, iallafall var det det som läkarna sa när jag var igång med behandling förra våren. Tog prednisolon så därför behövde jag inte oroa mig sas det då. Jag får reda ut det här med Penny när jag är pågång på riktigt.
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-03-23 12:29:33 följande:

Hej på er alla nya och gamla! Jag är helt mållös, min 9 el troligen 10 försök gav plus!!!!

Hcg 330 dag11. Är detta sant ? Kram på er alla som stöttat mig på denna resa, nu behöver jag smälta detta.

Stort GRATTIS Redan! Du är sååå värd det här.
  • Frk Röd

Ni som gjort ET eller FET i naturlig cykel, vilken cykeldag hade ni transfer? Vilken dag innan tog ni IL-dropp?

• Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-03-26 22:09:53 följande:
    Tack, ja det känns gott. Efter denna 10e....
    Det dels på din egen slemhinnas utveckling. Den behöver ju vara färdig. Men alltid transfer senast 5 dgr efter ÄL. dag14+5. Så kan du räkna. Jag har gjort dag 20 oxå. Det är ditt fertilitetsfönster. När du säger naturlig cykel, menar du utan tillskott av hormoner? 
    Grattis till fin stegring av HCG!

Ja, med naturlig cykel så menar jag utan hormoner. Men nu skriver Penny idag att jag ska nedregleras ändå för att synka med donatorn eftersom det är tänkt ET. Tack för info angående när IL dropp ska tas. Var har du fått hjälp att sätta droppet?
  • Frk Röd
    Redan47 skrev 2015-03-27 19:23:17 följande:
    IL i Sthlm. Tar huvudsak, 800mg vaginal, 1 tabl/4ggr. Jag tar oxå en oral 200mg till natten, eftersom jag somnar...men kan ta den vaginalt oxå. Nu har jag ju fått svar att mina värden ligger på 168, så då är det lugnt. Tar mer För att balansera östrogenet lite, är oxå en fördel rent immun mässigt har jag läst någonstans. Peny vill inte jag sänker östrogenet . Mår bättre mentalt nu sedan jag justerar så. Det är lugnast att nedregleras, men Peny vill ändå inte dröja med transfer långt in i cykeln. Så gör dig resklar dag 17. Brukar din slemhinna samarbeta?

Tyckommig- vad fort tiden går! Det var som igår du plussade!
    Menar du dag 17 från blödningsstart eller hormonstart? Var så länge sedan jag gjorde förra behandlingen så jag kommer inte ihåg hur man räknar. Vilken dag efter nedregleringssputan fick du blödning?

Har inte haft några problem med tillväxt av slemhinna.
Svar på tråden AVA klinik i Riga