• Amberiah

AVA klinik i Riga

Rosen 76 skrev 2015-06-27 20:29:13 följande:

Spännande att du redan fått ett datum, går du på ivfriga eller AvaClinic?

Själv väntar jag fortfarande på mensen och den kan ju dröja...

Jag har Ava clinic. :) var så nöjd med dem.

Ah.. Typiskt med mensen din. När jag skulle baka in Elton så började min mens tjorva också. ???????? Jag lyckades få utskrivet medicin för att få igång den igen dock. :)
  • Amberiah
    Livia80 skrev 2015-06-30 09:27:11 följande:

Vad kul med fler norrbottningar Jag ska dock inte göra ÄD i Riga, men läser tråden då den är en av de aktivare ÄD-trådarna.

Vad får du betala för VUL i Gällivare?

Vet inte, hon sa inget pris. Kan meddela dig om det när jag varit där. Dvs nästa tisdag.

Var ska du göra ÄD?
  • Amberiah

Då är vi i Riga nu. ?? Fick nyss mail av Veronika att det är 14 embryon som klarat sig dessa tre dagar. Imorgon är det dags för insättning av två av de bästa!

Veronika verkar jobba varenda dag tycker jag. Otrolig kvinna!!

Ska bli roligt att ta med Elton till kliniken var han blev till. ??

Håll tummarna för mig nu!

• Amberiah

Fattar inte varför det kommer kn frågetecken av sig själv varje gång jag skriver i denna tråd. ????

• Amberiah
    Frazze skrev 2015-08-16 19:35:59 följande:

Håller alla tummar och tår här, lycka till! Vilket hotell bor ni på? Valde ni det här embryoscope? Vad skönt att det är så pass många embryon som klarat sig, det kommer gå mycket bra ska du se. Skriv gärna och betätta hur det gick.

Jag bor på Elizabete hotel. Det finns två. Ett finare och ett mkt billigare. Jag valde detta billigare, av anledningen av att det inte ens tar fem minuter att gå till kliniken. Jag vill inte att sonen ska behöva åka taxi i onödan. De har ju inte bilbarnstolar här! :S Plus att de kör som dårar.

Hotellet är väl okej.. (Kunde varit bättre) 1900 för fyra nätter så det är ju billigt och så är det ju så nära kliniken.

Vi kom i lördags och åker hem på onsdag. På tisdag gör vi en liten utflykt till Riga zoo. Elton älskar ju djur. :) Är stadsfest här nu så det är mycket folk i farten.
  • Amberiah

Ja, då är man inne på ruvardag 4.. Tyvärr med en tråkig känsla i kroppen. Tror inte det tagit sig. Ruvarnojan??

En fråga...

Är det någon som vet hur mycket donatorerna får i ersättning?

• Amberiah

Frazze, lycka till nu. :)

Själv är jag då så jädrans nedstämd eftersom jag vet att det inte tagit sig. Har en sån stark känsla. Dessutom så blev sonen supersjuk dagen efter insättningen. Man får ju restriktioner att inte lyfta mer än 10 kg (sonen väger 15 och har varit väldigt famnig nu när han varit sjuk, han är 1 år), att inte utsätta sig för förkylda personer och inte bli stressad.

Alla dessa har jag ju "brutit" mot. Så därför är jag så extra nojig att det inte tagit sig.

Bara vet det. Så jäkla trist. Sen är det så himla omständigt att resa till Riga härifrån Pajala. För omförsök alltså. Bara resa dit tar en hel dag.

Vill bara få veta nu... Hoja...

• Amberiah

Livia80 - ha ha. Har skickat meddelande till dig.

Frazze - testdag på fredag, dvs 28e. Med sonen visade gravtest positivt exakt en vecka efter insättning. Så kommer tjuvtesta imorgon, då har det gått en vecka.

Ny insättning kommer jag annars göra så fort jag kan. Tippar väl på oktober-november isf.

• Amberiah

Idag har jag dock plussat! Helt otroligt. Bara en vecka efter insättning. :) Så nu hålls tummarna att det fortsätter och går bra hela vägen! ???? Plussat på min födelsedag och allt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga