Inlägg från: Vårt väntrum |Visa alla inlägg
  • Vårt väntrum

AVA klinik i Riga

UndrandeSökare skrev 2017-05-05 17:27:49 följande:

Hej ! För mig blev det tyvärr ofostrig graviditet (dvs tom hinnsäck) så nu har jag slutat med alla mediciner i samråd med AvaRiga och inväntar blödning.

Sen tar jag sommarsemester och nästa försök blir i höst.

Skickar en stor kram!!
    Hållit mig härifrån ett tag. Ibland orkar man inte.

Ta hand om dig i sommar och må så bra du kan <3
  • Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2017-05-07 15:31:56 följande:
    Vårt väntrum - Hur har det gått för dig? När ska du göra nästa insättning hos AvaRiga? Be att få både Trombyl, Fragmin och prednisolon då av kliniken föreslår jag.
    Hej!
    Igår gjorde LEI och ul. Allt ok så tog suprencuren på kvällen. Fet blir 5-6/6
    Kommer äta det, redan klart:)
  • Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 08:09:35 följande:

Vårt väntrum - Fragmin är blodförtunnande sprutor, alltså inget man äter.

Jo jag vet. Var lite snabb på tangenterna. Dom är ju himla kul å ta :/
  • Vårt väntrum
    UndrandeSökare skrev 2017-05-09 10:01:04 följande:
    Om inte Trombyl, Fragmin och Prednisolon hjälper (som det är för mig)
    så kontakta då Life Clinic eller Serum i Aten för mer hjälp.
    Jag har varit hos Dr D och gjort hans utredning och den var jättebra.

Däremot behandlar han mest med Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipiddropp och droppet fungerar fel i min kropp.
    Det funkar som p-piller. Tar jag INTE droppet blir jag gravid direkt men missfall, men tar jag droppet så blir jag inte gravid.... och då hade han inget mer att erbjuda mig sa han !

Sprutorna är inte så farliga, det tråkiga är alla blåmärken man får tycker jag.

Använde du något mer än Progynon och Lutinus eller Utrogestan vid ditt förra försök hos AvaRiga? Du sa att du hade inte Prednisolon då.
    Men hade du Trombyl och Fragmin då?
    Sist i Riga så åt jag faktiskt inget mer än progynon, evitamin och lutinus.
    Jag bad heller inte om något iom det var första äd och vi hade höga förväntningar.

Nu är jag insatt på Predenisolon och trombyl, antar fragmin är helt ok också. Har kvar massor hemma iaf.
    Även il blir det nu, på ord från hemortsläkare men kommer okeja det med Riga. Gillar att båda mina läkare tänker lika.
    Sen blir det nog samma båtresa du tog. Blir minst stress för mig. Är ju redan arg över att behöva åka själv...:(
    Kommer välja ett ägg denna gång däremot
  • Vårt väntrum
    Micro skrev 2017-05-15 14:40:11 följande:

Har gjort 4 syskonförsök varav 3 minus och ett mf. Jag har haft kontakt med min klinik som föreslår ERA test och hysto innan mitt närsta försök. Någon som gjort ERA och varit hjälpt av det? Vad tror ni? Är det värt att göra dessa? Ni som har gjort hysto, hur snabbt efter den har ni gjort fet eller ET? Kan man börja medicinera för transfer vid första mensen som kommer efter.

Vad är era nu igen? Är det dedär "fönstret"?
    Fet/et i cykeln efter hysto är perfekt. Jämförst med LEI (rispning av livmoderslemhinnan) som görs i cykeln före återföringen. :)
  • Vårt väntrum
    Micro skrev 2017-05-16 10:07:55 följande:
    Jättetack för ditt svar. Ja d är implantationsfönstret, vilken dag återföring ska ske. Lite skeptisk, har ju blivit gravid 2ggr varav ett mf men då var ju återföring på rätt dag, kan iof ha ändrats enl kliniken. Om jag för ERA måste jag medicinera som inför fet o åka dit på rätt cykeldag annars kan ju hysto göras när som. Visst menar du att fet görs cyckeln efter både hysto o LEI? Förstod jag rätt.
    Jaha. Bad AVA dig göra detta? Hur görs det?

Ja precis. Kanske var lite otydlig. Men gör du hysto görs fet efter blödningen. Lika med LEI. :)
    Jag gjorde LEI förra måndagen. Igår kom mensen och snart blir fet :)
  • Vårt väntrum
    Missne skrev 2017-05-16 23:07:28 följande:

Hej!

Imorgon ska jag börja medicineringen för mitt andra FET-försök. Denna gång med högre doser av östrogen för att bygga upp slemhinnan bättre.Är det någon som blivit ordinerad Trental och Vagifem av AVA Riga för att få tjockare slemhinna? Jag har blivit det? Trental visade sig att det ej går att få i Sverige då det är licensierad. När jag skrev det till AVA så sa de att jag istället kunde dubbla E-vitamin till 800 mg/dag. någon annan som fått så hög dos? Vagifem skrev de att jag kunde ta istället för Estradotplåster men när jag sa det till min lokala läkare så menade hon att det inte alls var samma potential i Vagifem utan att Estradot var mycket bättre så hon skrev bara ut Estradot. Någon annan med erfarenhet synpunkter på detta?

Hej!
    Jag började också medicinering idag inför fet:)
    Ang medicinerna du nämner har jag aldrig hört talas om dem.
    "Endast" blivit ombedd att ta 2x2 progynon per dag. Och 400mg e-vitamin.
  • Vårt väntrum
    Provence1 skrev 2017-05-18 13:20:01 följande:

Vi har haft vårt första möte med kliniken i Riga

Ni som har fått barn el är gravida med ÄD hur känner o tänker ni inför detta med era gener?

Har barnet på nåt sätt ändå liknat er?

Vad har ni sagt till släktingar o vänner? Måste man berätta alls?

Har så många frågor och tacksam för svar

Hej!
    Vi har gjort ett äd försök som inte tog sig. Fet om två veckor.
    Jag tänker inte mkt på generna alls.
    Jag vet att barnet kommer ta efter oss ändå. Det är miljön som påverkar det.
    Ju längre in i processen vi kom ju mindre tänkte jag på det.
    Det är verkligen våra ägg i frysen där borta <3

Ang berätta vet endast våra föräldrar. Räcker med det. Angår ingen anser vi :)
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-05-19 23:06:04 följande:

Fråga till er som går på ivf riga. Vad kostar ett Fet? Är det skillnad om man sätter in 1 el 2 st? Bäst att börja reka lite om det inte går naturliga vägen igen.

Hej!

Kostar lika mkt med ett som två ägg både vid fet och et :)

Minns inte exakt, står på hemsidan men typ 1100 euro. Ca. 10-11.000 svenska :)
    Runt 1000kr till för embryo glue. Men som sagt så står allt på hemsidan:)
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-05-19 23:06:04 följande:

Fråga till er som går på ivf riga. Vad kostar ett Fet? Är det skillnad om man sätter in 1 el 2 st? Bäst att börja reka lite om det inte går naturliga vägen igen.

Och NU såg jag att du skrev IVF Riga.
    AVA är det jag skrev om. Sorry!
Svar på tråden AVA klinik i Riga